zondag 8 september 2013

Opruimperikelen en het galaweekend

De hete dagen liggen weer achter ons en als ik de berichten mag geloven gaat het hier een stuk regenachtiger en kouder worden.
Daar houd ik van want ik ben van huiselijk en herfst. Ik hoop dat mijn opruimwoede ook weer terug komt want ik val me hier bijna te pletter over stapels gebrachte kleding, wasmanden en wat dies meer zij.
En eerlijk gezegd baal ik ervan het is hier niet zo netjes als zou moeten, ik krijg even geen goede draai aan de boekhouding en daar word ik stront sjaggie van. Maar zoals mijn moeder dan zegt komt tijd komt raad. Dus ik stort mij in de wereld van het dorpsfeest.

De première was leuk en heel bijzonder om dat mee te maken. Ik ging in de middag even bij mijn schoonzusje kijken of ze ook wat in mijn haar kon fabriceren. Prompt draaide ze dr een prachtig kunstwerkje van.
en bloemetjes in mijn haar voor toch een vleugje Glastonburry. De schuifspeldjes leende ik van mijn nichtje het elastiekje was van mijzelf en de bloemetjes had mijn nichtje eens van iemand gekregen en konden weer weg. Om iets aan mijn wallen te doen heb een uitgeknepen monster van een foundation uit een tijdschrift nogmaals doorgeknipt en met mijn vinger op mijn wallen gesmeerd. Het had het beoogde effect. Daarna mascara en wat eyeliner en een lippenstift die opdiepte uit mijn bjoetiekees. (waar alle lege toilettassen in opgeslagen zijn.
Mooie jurk aan en gaan, het was een fantastische avond. En erg goedkoop. Als ik verklapte waar ik mijn jurkje had gekocht werd er vol ongeloof gereageerd. Anyway ik ga nu te boek als een duurzame mazzelaar voor 25 euries :-)

Vanmiddag toen de zon doorkwam zijn we op de fiets gestapt met een pot koffie, eigengemaakte cakejes en siroop voor de kleine man. We hebben eerst een stop bij een brug gemaakt (wat is Friesland mooi) en de tweede stop aan de oever van een meer. Heerlijk relaxed, en toch weer ruim 20 kilometer gefietst. Het was jammer dat ik geen geld mee had want aan de weg waren zakken met stoofperen te koop voor een euro ;-( Manlief heeft beloofd er morgen langs te rijden het water liep hem al in de mond. Hij houdt van stoofpeertjes. Ik had al bedacht dat ik er nu wat eigengemaakte bramensiroop bij zou gaan gooien voor het mooie rood.

En nu wens me wijsheid want ik ga hier een opruimplan opstellen ;-)