donderdag 12 september 2013

Give Away! En kneden en boetseren

Zo voelt het, de laatste hand aan de begroting. Waar valt er nog iets van af te halen en wat voor post is hoger en wat lager.
Bij ons wordt vanaf april de gemeentelijke heffingen en waterschap belasting geheven.
Als ik die lasten voor het gehele jaar bereken dan heb ik 4 maanden extra gespaard in een potje voor het doel "buffer"
Nog even de buffer die er gespaard gaat worden is voor in geval van ziekte, en wie weet als we hem dubbel gespaard hebben dat we een jaartje vrij nemen ;-) We kunnen er in principe een jaar van leven.

Ik ben tevreden over mijn opruimprestaties tot nu toe. Het voorraad hok stond deze week op het programma en ik heb lekker opgeruimd.
Zo kwam ik een mooi boek tegen die leuk is om hier te verloten onder mijn mede bloggers! Toevallig had zij het ook op de kast liggen toen wij in hun huis mochten bivakkeren. Ik heb hem herlezen ;-)

Het is dus tijd voor een give away



Korte samenvatting van het boek:
Kristin en haar man Mark kopen van hun spaargeld een verwaarloosde boerderij met tweehonderd hectare land. Ze gebruiken geen chemische bestrijdingsmiddelen, werken met paarden in plaats van tractors en melken de koeien met de hand. Ze verschaffen honderd mensen het hele jaar door alles wat ze nodig hebben om gezond te kunnen eten: vlees, eieren, melk, granen, meel, groenten en fruit. Toen Kristin haar man leerde kennen woonde ze nog in New York, en ze moet heel wat leren om op het platteland te kunnen aarden. Maar een les is ingrijpender dan alle andere: zoals jij als boer het land verandert door het te bewerken, verandert het boerenbestaan jou. Het kruipt onder je huid, zoals de aarde zich in de groeven van je handen nestelt. Kristin ontdekt hoe bevredigend zwaar lichamelijk werk kan zijn, leert dat goed eten de basis is voor een goed leven, en vindt de verbondenheid en geborgenheid waarnaar ze zo verlangde.


Wil je meedoen? Dan hoef je alleen maar in de reacties aan te geven dat je mee wilt doen.
Het zou best leuk zijn als je een linkje op je eigen blog plaatste maar dat ga ik niet verplichten ofzo.