zondag 8 januari 2012

Huishoudschema na enige evaluatie:

Al een tijdje gebruikte ik een ouderwetsch huishoudschema. Dit heb ik overgenomen van andere blogs zoals de blog van Good Old Household.
Maar het werkte op een of andere manier niet helemaal goed. Mijn was werd een puinhoop. Ik ben nu dusafgestapt van het een keer per week wassen. Maar was als de Sortera bak vol is. Dat zal ik even uitleggen. Van een vriendin kreeg ik de tip om te wassen als mijn sortera bakken vol zijn. Sortera bakken zijn bakken van I.kea/ Ik heb twee grote voor blauw zwart en voor wit. En twee kleine voor jeans en fijne was. Zij heeft twee jongens. Zij heeft de twee kleinere bakken niet. Ze gebruikt allen wit en bont. Als de bakken vol zijn moet je wassen. Dat is een trommel was.
Maar anyway ik heb een nieuw schema.

Maandag:
Was, afstoffen, stofzuigen, dweilen. washok opruimen

Dinsdag
Was, was vouwen, stijken, wc grote beurt, douche grote beurt.

 Woensdag
 1 ste verdieping schoonmaken en stofzuigen of afstoffen. 2 de verdieping schoonmaken

donderdag
boodschappen (werken)

vrijdag
kamer stofzuigen en of dweilen,keukenkastjes afnemen, trapopgangen en gang extra taken. Of dingen die zijn blijven liggen.

zaterdag
Tuin, moestuin auto wassen

 zondag huishoudboekje


Algeheel dagritme

s ochtends opruimen, afwas, was vouwen.warm eten voorbereiden
Met jongste koffie/ diksap drinken
spelen of naar buiten met  jongste
Eten opzetten
jongste middagdutje

smiddags huishoudelijke taken uit schema, iedere keer een extra taakje erbij doen.
S avonds was opruimen

1 kastje per dag opruimen!!!

Ambitieus he! Ik geef het een maand dan evalueer ik het  weer.