dinsdag 3 september 2013

De spijkers met koppen

Strijdbaar ben ik om de continuïteit er in te krijgen. Dat kan door zelf iedere keer weer mij aan mijn doelen te herinneren. Eerlijk is eerlijk het is nu even klote met de financiën en ik heb het weer te laat onder ogen gezien. Daar baal ik ook wel van maar ik zie het ook weer als een uitdaging (zie ook spaarcentje)
Terug naar de basis, en de touwtjes strak trekken. Maar nu niet voor drie maanden maar nu voor altijd.

Hoe doe ik dat?


Ik maak een nieuwe begroting Zowel zakelijk als privé
Ik kijk of er wat te besparen valt
Alles wordt contant afgerekend met het boodschappenbudget.
Alles wat betaald wordt schrijf ik op in mijn opschrijfboekje zelf als ik de bon krijg.
Dat opschrijfboekje schrijf ik eens in de twee dag
en of zo nodig iedere dag over in mijn kasboek.
Ik maak een reminder in mijn digitale agenda om betalingen te doen, kasboek bij te werken
Ik maak een speciaal marktplaats potje. Voor leuke dingen
Goedkope recepten deel ik met jullie ;-)
Er wordt een ticker op mijn blog gezet met uitgaven en spaar tegoed.


ZO, nu genoeg financiële continuïteit, nu het huis. Stukje bij beetjes is al het stof van de zomervakantie opgetrokken. Ik moet de eerste en tweede verdieping nog goed poetsen, de bedden doen  maar dat staat voor morgen op het programma. Vandaag de was, zuigen en dweilen en de wc s schoonmaken.
Vanmiddag spullen naar de kringloop brengen. En een nieuwe lamp voor het voorraadhok kopen.Een zeef zou ook geen overbodige luxe zijn. Want mijn eigen is gebruikt in de zandbak ;-)


Mijn wasmachine is gemaakt in garantietijd dus helemaal gratis. Ik ben zo blij dat hij het nu weer helemaal goed doet. Ik mag alleen geen vloeibaarwasmiddel gebruiken en kan mijn eigen wasmiddel nu niet meer gebruiken. Zijn er ook zelfgemaakte waskorrels of zoiets?