zondag 22 september 2013

huishoudboekje

Het huishoudboekje zoals beloofd. Het spijt me dat ik het er niet zo netjes op krijg maar mijn excel bestand pikt ie niet op.
Even een paar opmerkingen. De hypotheekrenteaftrek wordt niet maandelijks bij ons gestort maar verrekend met de aanslag van ons bedrijf. Meestal krijgen we wel iets terug. Dat stort ik naar de buffer.
Er zijn een aantal posten die 10 keer of 8 keer zijn. Als er maanden zijn dat ik ze niet hoef te betalen stort ik ze in buffer.
Elektriciteit en gas is nogal hoog terwijl ik vorig jaar 800 euro terug kreeg. Ik ga hier in de wintermaanden goed naar kijken. Prioriteit zou bij ons moeten liggen in het verkrijgen van dubbele beglazing op de bovenverdieping. Maar dan moet de buffer huis eerst weer op pijl zijn.

Vaste lasten
Hypotheek                                   567,01
levensverzekering                            70
spaarhypotheek                                52,55
ziekenfonds man en kinderen          116,20
Vlierbloesem ziekenfonds                100,53
gas/elektra                                     195
Water                                             21
Gemeentelijke belasting (vanaf april)  72,32
Hefpunt (vanaf april)                        30,43
Huur CV ketel                                  27,25
verzekeringen                                   34,71
uitvaartverzekeringen                           8,96
Openbaar vervoer trein (10 maanden)147,10
goede doelen                                      5
sport kinderen                                   25,50
zangles                                             30
schoolgeld jongste twee                        4,80
Schoolgeld oudste                                7,25
bankkosten                                        2,90

Sparen studie kinderen en buffer        240

totaal:                                             1758,81

Variabele kosten
Boodschappen                                450
zakgeld kinderen                               32
onvoorzien                                     75
kleding/persoonlijke verzorging         100
kadootjes                                        20
zakgeld Vlierbloesemman                  50
Hobby man                                     10

totaal                                          738
                                                     


salaris                                             2000
toeslagen                                         264
kinderbijslag                                     232,71

Totaal inkomsten                              2496,71
Totaal uitgaven                                 2495,81