donderdag 5 september 2013

Goedkoop in Gala

Nou ja ik moet dus in gala.... Ik zit dus in een bestuur en er is morgen een première ergens van. En dus in gala... Iedereen die mijn blog volgt weet dat ik helemaal niet ruim in de kleding zit.
Qua netjes heb ik een mooi bloesje die mijn moeder gemaakt heeft. Verder wel veel zwarte kleding die met een mooie sjaal best netjes kan worden genoemd (als ik de gaatjes wegdenk), maar absoluut geen gala.
Eerst al eens wat gesneupt bij de online warenhuizen. En toen ik toch mijn bril moest gaan halen heb ik even wat gekeken om een zwarte basis jurk de ik dan even wat op kon pimpen.
Ik dacht die maxi jurken waren in geloof ik? Maar niets geschikt. En ik had ook niet zoveel zin om in al die winkels te grasduinen.

Zoals vaak kijk ik even in mijn oude vertrouwde kringloop winkel. Daar vond ik twee bloedjes van schoenen, hoge hakken met een riempje om de enkel, lange gepunte neuzen en een redelijk hak waar ik op kan lopen in ieder geval ;-)
Ze zijn rood maar niet vlammend,en helemaal handgemaakt! Prachtige schoenen voor maar 1,50.
Dat was al voor elkaar.

Gelukkig vond ik op de zwarte marktplaats een zwarte lange jurk met bij de boezem prachtige diamanten steentjes. De stof is heel soepel vallend en met mijn correctieslip van de a.ction en mijn stevige BH moet het ook nog wel wat lijken. De jurk was 25 euro!

Ik neem bij afwezigheid van mijn man, de middelste mee. Zij heeft een prachtige gala jurk omdat ze vaak optreed met haar zingen. Ik kocht nog een paar flatjes bij de kringloop voor een euro voor onder haar gala jurk.

Nu mijn nichtje nog maar even bellen om te vragen of ze mijn haar wil invlechten. Ik geloof vast dat het een duurzame premiére wordt!