maandag 13 maart 2017

Eindelijk een bericht en groot nieuws!

Het was hier de afgelopen weken een beetje een (hoe noemen ze dat?) een emotionele rollercoaster.
In januari en februari bemerkte ik bij mijzelf wat lichamelijke klachtjes. Uiteindelijk bleek ik zwanger! Mooi nieuws natuurlijk, alhoewel het een grote verassing is. Qua afvallen had ik net de -50 kg grens te pakken, dus ik dacht dat mijn klachten van de maandelijkse cyclus daar wel vandaan zouden komen. Maar niets bleek minder waar. We verwachten nog een baby, mijn leeftijd is 38 en ik ben momenteel gezonder dan ooit, dus qua gezondheidstechnisch moet het wel lukken.  We hebben 3 kinderen van bijna 18,15 en 8, dus er is een aardig leeftijdsverschil. Maar die kinderen vinden het heel erg leuk allemaal dus dat is ook niet een probleem. Wel een beetje het ruimte gebrek, (we hebben geen kamers meer over) en plaats in de auto, maar als we dat vergelijken met de problemen die de mensen in de jaren zestig hadden in Poplar (ik kijk de serie Call the midwife) qua behuizing en armoede dan vallen deze "problemen" natuurlijk amper op.
We beginnen dus helemaal weer opnieuw, en ik zal jullie meenemen in hoe ik dat zoveel mogelijk low budget ga oplossen. Want van één inkomen eten er nu 6 in plaats van 5.  Bovendien gaat de volgende opruimronde weer in. Want er kan nog meer uit!
Met dit lekkere lente weer wil dat wel. Deze week is het eerst nog poets en taarten bak werk voor de verjaardagen van de middelste en jongste. Maar volgende week begin ik toch echt met de grote voorjaarsschoonmaak. Vorige week had ik nog de halve week griep en heb ik alleen in bed gelegen dus er bestaat enig achterstallig huishoudelijk onderhoud.
Het helpt natuurlijk ook niet dat ik nu zit te bloggen te midden van de rommel, dus ik trek de lakens van het bed van oudste en van ons en zet de machine aan. Dan zal ik nog een kopje koffie drinken met oudste die pas op maandag om iets over tien weg moet.

Morgen meer!!!!

23 opmerkingen:

  1. Van harte! Wat een fijn nieuws!
    Even schrikken misschien, maar ook erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi nieuws, van harte gefeliciteerd! Je loopt tegen dezelfde 'problemen' als wij, met een vierde ;) Ik wens je een hele fijne zwangerschap toe! Tip: als mensen in je omgeving weten dat je geen spulletjes meer hebt kun je vast eea lenen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oooooooh, wat een groot nieuws!! Lieverd, van harte gefeliciteerd hoor!!
    **pakt hier snel de breipennen voor babyslofjes, dekentjes, vestjes** Haha, nee hoor, ik zal je niet bedolven onder de babymeuk, maar ga wel alvast nadenken voor een mooi kadootje ;-) Wat leuk!!
    Ik hoop dat je je goed blijft voelen en alles voorspoedig gaat. Kus!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nogmaals gefeliciteerd! Komt allemaal wel goed! Als jij en de beeb maar gezond zijn en blijven.
    Geniet ze!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ahhhh groot nieuws!! Gefeliciteerd hoor! (zelf was ik 40 en bijna 42 bij de jongste 2 :-) )

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Waauw wat een super goed nieuws! Ik sta er volledig achter 😃 Met een zoon van bijna 16, dochters van 6 en alle mogelijkheden open, hoop ik hier stiekem ook op, maar haalt de realiteitszin van "de oudste is al zo groot, waarom nog eens opnieuw" het in mijn hoofd vaak van de wens. Of het is mezelf beschermen. Want na 10 jaar zonder voorbehoedsmiddelen en 1 zwangerschap weet ik ook wel dat het niet zomaar uit de lucht komt vallen. Maar kijk, jij beleeft het! Geniet ervan! Xxx Ramona

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geweldig nieuws, van harte gefeliciteerd!! Ik was 38 toen ik zwanger werd van onze derde.Hij is inmiddels 14...als oude ouder...ha, ha...blijf je er jong bij. Een groot kado...geniet er van!!WMT

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ook vanuitBelgie een dikke proficiat!geniet maar van je zwangerschap,het wordt 2ehansbeurzen of rommelmarktjes afstruinen naar babyspulletjes,daar vind je ook heel voordelig spulletjes of bij vrienden ,buren ,kennissen..

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh geweldig van harte gefeliciteerd. Voor je het weet is oudste de deur uit en komt er weer ruimte voor de kleine. Het gaat nu snel! Geniet erva.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gefeliciteerd, wat een leuk nieuwtje!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauw, dat is met recht een verrassing. Gefeliciteerd. Ik heb een paar vriendinnen die vrij ver in de 40 nog kindjes kregen en daar volop van genoten. Hoe vinden je kinderen het?
    En ook nog eens -50 kilo! Super prestatie vind ik dat x

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wow, wat een verrassing. Van harte gefeliciteerd. En 50 kilo afvallen, enorm. Geniet van alles wat op je pad komt. En als je een bezoek brengt aan Kopka hoor ik het graag. Want dan kom ik ook. haha. Met cadeau voor de baby. Nogmaals, geniet ervan.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Waah meid, van harte gefeliciteerd
    *snif snif* wat een praaaaachtig nieuws.
    Lol, ik zit hier met een biiiiiiiiiiiiig smile op mijn gezicht! Van harte. Wat ongelofelijk cool. Een vierde, das mooi. Laat me even weten wat je nodig hebt aan baby-gear. Heb niet veel meer maar wel nog een drager, aankleedkussen, kleertjes en een kinderstoel die je kan krijgen als je van de zomer komt, als dat doorgaat. En anders verzinnen we wel wat.
    Waah. Joh. *smak*

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wauw wat een supernieuws, gaat allemaal helemaal goedkomen, en alleen proberen te genieten!! Leuk om alles mee te beleven;-) Gr. Anne

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Gefeliciteerd zeg! Wat een geweldige verrassing zo'n zwangerschap!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Gefeliciteerd met dit leuke nieuws! En super leuk dat de kinderen ook zo enthousiast zijn! Die praktische 'problemen' overkomen jullie vast wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dus ik lees vanavond eindelijk even bij, en denk bij je nieuwste bericht 'uhm, ik heb wat gemist?'
    Gefeliciteerd! Wat een verrassing voor jullie. En inderdaad, als ze in Poplar in een la konden slapen dan moet het in 2017 in Friesland ook goedkomen!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Een beetje late reactie want ik ben het eea aan het bijlezen. Van harte gefeliciteerd met deze zwangerschap! Dat het een mooie tijd is en een gezond babietje straks!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. waarom heb ik dit gemist? wat een super leuk nieuws!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wow, wat een goed nieuws! Een beetje laat, maar: gefeliciteerd!!

    BeantwoordenVerwijderen