dinsdag 1 september 2015

1 september het begin van de meteorologische herfst

Och wat heerlijk, wat een zaligheid.. Die heerlijke harde koelere wind, ik heb meteen alle ramen opengezet! De gordijnen klapperden voor het raam, geen zon maar bewolkt en ik heb heerlijk geslapen vannacht. Geen gezweet en klamme lakens, maar lekker het dekbed tot je kruin trekken. Geen zoemende muggen meer. Nou ja nog even en dan zijn we er weer van af, dan is het er te koud voor. Ik voelde me meteen een stuk opgewekter en ben als een razende Roeland in mijn huis aan de slag gegaan. Vuilniszak mee en weggooien maar. Ik ben tussen de middag zelfs zingend door de stortregen getogen. Zo blij word ik van dit koelere weer.
En natuurlijk vind ik warmer weer soms ook wel fijn, maar over het algemeen wordt ik sloom en lui en chaggie vooral als het warmer dan 23 graden is, en al helemaal aan het einde van augustus.
Ik ben deze week lekker aan de slag gegaan en ik kan zeggen dat er al een heleboel door mijn handen is gegaan. Te beginnen met de berging. De kamers van de kinderen had ik vorige week met de regen al stof en zooi vrij gemaakt;-)

Jij ook een beetje genoten van het begin van de meteorologische herfst?