dinsdag 22 september 2015

Even slikken en weer door

Wij hebben de definitieve uitslag van Lennart zijn uitgebreide psychologisch onderzoek gekregen deze week.
En ik ben af en toe zo verdrietig, en maak me zorgen over hoe het gaat komen allemaal. We gaan zo snel mogelijk een school waar wij fijne gevoelens bij hebben bekijken.
Het is daarbij belangrijk dat we bekijken of er een goede structuur is, en een goede begeleiding.
Hij is nu gediagnosticeerd met autisme en dan de zware vorm binnen het ASS gebied.
Daarbij is zijn IQ laag en grillig, maar dat is vanwege testbaarheid moeilijk echt vast te stellen.
Over twee jaar wordt dat opnieuw gedaan.
Uiteindelijk is het heel hard om al die problemen van onze jongste zo op een rij te zien staan. Waat heeft dat jongetje het moeilijk gehad en vooral op de eerste school. Ik ga nu ook zorgvuldig bekijken wat voor activiteiten jongste aan kan. Vrijdag ben ik jarig, zaterdag moet hij zwemmen en zondag hadden we eigenlijk een hele drukke familiedag, met een foto maken en dergelijke.
Ik denk dat ik de familiedag afzeg of het programma inkort. Zoveel mensen en al een gevuld weekendprogramma is teveel. Als je een overprikkeling kan voorkomen moeten we dat doen.

Richten op mijn huishouden dan maar, want dat is best dankbaar. Ik heb al heel veel opgeruimd en wil vanmiddag nog twee kastjes in de keuken doen.
Als de hele keuken klaar is zal ik foto's plaatsen. De voorraadkast is opgeruimd en keurig, de bovenverdieping is dat ook. Even een klein rondje door het huis en alles is weer netjes.
Het gevolg is wel dat de overkapping naast ons huis helemaal vol staat met de dingen die nog weggebracht worden voor het grofvuil. Dat laat ik even staan want ik wil er nog meer dingen opstapelen. Dan kan de rommel in een keer weg.

Mooi ik ga mijn rondje maken en de was in de machine gooien. De zon schijnt hier, en ik heb erg veel was die nu nog even buiten kan drogen. Fijne dag!