dinsdag 8 september 2015

Een dag met een gouden randje!

Afgelopen zaterdag een week geleden, de laatste zomerse dag in het noorden, had ik afgesproken met een blogvriendinnetje in Utrecht. 
Een aantal van ons schrijven al heel lang een blog en die volg ik dan ook al heel lang, en met sommige blogsters krijg je een band. Dit kan komen door de manier waarop ze schrijven en/of op wat voor manier ze reageren of wat dan ook. Zo ontstaan in mijn geval vriendschappen. Afgelopen zomer logeerden we nog in het prachtige Noorwegen in het huis van lieve vriendin Valhalla. Ik heb ook contact met een aantal meiden via facebook zie ook hier (maar nu dus op een andere manier gelukkig bestaat er ook nog zoiets als mail ;-))
In ieder geval ontstond ook het idee om Jolanda (van eenbeetjegroener blog die niet meer bestaat) te ontmoeten. Het geval was alleen dat zij in het zuiden woont en ik in het hoge noorden. 
Op de helft gingen we afspreken, in Utrecht. Als ik het hele traject had moeten reizen (eerst heel Fryslan door) dan was ik een paar uurtjes langer onderweg geweest, maar mijn lieve man bracht mij naar Heerenveen waar ik de directe intercity naar Utrecht kon nemen en niet hoefde over te stappen.
Vanaf Heerenveen was het nog maar 1 uur en drie kwartier.

De reis zonder korting kost anders ruim 27€ (enkele reis) maar ik had via marktplaats een kruidvat treinkaartje gekocht voor 14€, daar kon ik in het weekend een hele dag onbeperkt mee reizen.
Mijn blogvriendin had ook al dat goede idee en kocht dezelfde soort kaart maar dan bij de Albert Heijn. Met de auto is voor mij geen optie (ik heb geen auto en ik rijd (nog) niet) maar ik betwijfel ten zeerste of dat goedkoper was geweest.

Naar Utrecht dus, we zijn beide niet shoppers maar samen koffie of thee drinken en kletsen, was mijn wens. We hadden elkaar nog nooit in het echt gezien. 
Ik was wat eerder in Utrecht, gelukkig had ik een oude telefoon gekregen met een piepklein s.impel abonnementje zodat we in geval van nood elkaar konden SMS en of zelfs bellen. 
Na een klein aantal minuutjes was ze dr! Wat leuk en gezellig we begonnen meteen te kletsen, niet onwennig of niets het leek of we elkaar al jaren kenden. 
 foto van www.treinreiziger.nl
En dat kennen we elkaar natuurlijk eigenlijk ook maar we hadden elkaar dus nog nooit in het echt gezien. 
Bij een prachtig monumentaal pand aan de gracht gingen we zitten, het was prachtig weer en een echt schitterende locatie. Door de gracht gingen kano's, gewone kruisertjes maar ook heel veel rondvaartboten. Het was erg gezellig in de stad en het was een van de laatste echt zomerse dagen dus de temperatuur liep aardig op. Ik kreeg zelfs nog twee kadootjes! En ik had niet eens iets voor Jolanda meegenomen ;-( Na een toiletbezoek gingen we struinen door Utrecht, Jolanda kent Utrecht goed en wist precies wat ik leuk vond. Kringloop/ oude straatjes met kleine winkeltjes om de etalages te bekijken. Bij een kringloopwinkeltje gingen we naar binnen en kocht ik voor mijn man twee boeken van Rembrandt. 
We lunchten in een een prachtig biologische eetgelegenheid. En dronken heerlijke thee en aten een fantastisch fijne sandwich. Daarna heb ik de Dom nog gezien en daarna kletsten gewoon door terwijl we de winkelende menigte van zaterdagmiddag doorkruisten.

Ik had nog een stukje reizen voor de boeg, we waren aan het eind van de middag weer aangekomen bij het station, en vlak na Jolanda's trein vertrok ook de mijne weer richting Heerenveen. 
Na het afscheid nemen besefte ik mij dat ik er een naast een digitale vriendin ook nog eens in eht echt een vriendin erbij had gekregen. Heel bijzonder.

Heb jij weleens contact met medebloggers, en heb je die ook weleens in het echt ontmoet?



Wil je nog meeloten voor het boek van Marie Kondo? zet het dan onder deze reacties volgende week maandag ga ik hem verloten.