zondag 6 september 2015

Bye Bye facebook!

Ik heb het gedaan! Ik heb mijn facebook verwijderd. Daar was ik eigenlijk in mijn hoofd al erg lang mee bezig, maar ik heb het vanavond toch gedaan. Eerst heb ik natuurlijk wel wat mensen geïnformeerd waaronder mijn blog vriendinnetjes.
Facebook van mijn blog heb ik er nog wel opstaan, maar die is helemaal nergens aan gekoppeld.
De reden hiervan is dat ik veel te lang er mee bezig ben, even bij wat pagina's kijken, even dat artikeltje lezen en we zijn weer een uurtje kwijt. Bovendien koste het mij zoveel negatieve energie al die discussies en meningen ik werd er niet goed van. Dat kun je weigeren, dat kun je verwijderen maar ik wil rust in mijn hoofd minder prikkels.
En waarom? Ik wil weer méér bloggen, kijken bij mijn volg blogs en schrijven.
Over consuminderen en minimaliseren, zonder pretenties natuurlijk, kom toch op zeg het moet wel een beetje leuk blijven ;-)


O ja! Wil jij meeloten voor het boek opgeruimd van Marie Kondo? Laat een berichtje achter onder deze blog of onder de klik

16 opmerkingen:

  1. Discussies op internet... waah! Vaak vind ik het niet zo gek dat 't overal oorlog is, als je ziet waar mensen mekaar in de comments onder een opiniestuk al voor uitmaken. Heb wel weer FB, maar met alleen leuke mensen. En nu met een leuke minder. Maar we spreken mekaar nog wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hmmm........ja, die tijd, daar zou ik het ook voor moeten doen. Verder dislike ik steeds meer op FB, niet omdat ik mijn ogen er voor sluit, maar idd om niet te blijven hangen in discussies waar nooit een winnaar in kan zijn. Mensen die "raar" doen op FB met idiote meningen wis ik direct uit mijn vriendenlijst. Blijft misschien alleen een leuke schijnwereld over, maar de ellende lees ik toch wel bij het nieuws.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daar heb je helemaal gelijk in maar ik was te vergevorderd... in de foute schijnwereld

      Verwijderen
  3. Voor pinterest heb je het nodig, verder kom ik er af en toe eens. Niet mijn ding. Ik geef je groot gelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je kan op pinterest ook gewoon inloggen zonder facebook, dat heb je echt niet nodig.

      Verwijderen
  4. Ik heb facebook er ook afgegooid....werd een beetje te veel hoe vaak ik er per dag opzat....soort verveling afleiding of iets.....ik zou graag meedoen voor de loting van het marie kondo boek

    Groetjes susan

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb ooit eens fb aangemaakt maar even zo gauw weer verwijderd. Het leven is prima zonder.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja, heel graag. Ik wil wel eens een boek van haar lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het zal je veel rust geven, ik heb het al jaren niet meer.
    Graag wil ik ook meedoen aan de verloting.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. FB is een echte tijdvreter ! ik betrap me zelf er ook op diverse keren per dag te gaan kijken. Stom ...
    Ik doe graag mee aan de verloting.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Facebook is ook stom, ik zit er eigenlijk alleen op voor groepen die in verband staan met mijn hobby's. Verder boeit het me niets en ben ik niet eens ingelogd. Ik heb veel meer aan een bezoekje bij iemand dan iemand z'n foto leuk te vinden :P

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb bijna drie jaar geleden mijn facebook verwijderd en kreeg een paar minder leuke reacties van 'vrienden', maar ik wil het niet terug. Spijt heb ik er nog niet van gehad. Het gaf mij onmiddellijk veel meer rust. Ik hou me enkel nog bezig met dingen die ik fijn vind en waar ik een goed gevoel bij heb :-). Facebook hoorde daar niet bij. Wij zeggen hier trouwens faKebook.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik krijg ook zin om op te ruimen maar kan nog wel wat tips gebruiken

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik loot graag mee naar dat boek!

    En goed van je dat de stap hebt gezet. Ik gebruik Facebook vooral als bron van informatie maar snap heel goed dat het een 'time suck' kan zijn.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat goed zeg! Ik heb mijn eigen nog wel open, maar doe er niets meer mee. Alleen op mijn fb blog pagina post ik nog, maar alleen een link naar mijn blog, meer niet. Veel te zonde van mijn tijd!

    BeantwoordenVerwijderen