maandag 28 september 2015

minimalisme, picto's en geld terug

Minimaliseren kun je leren Ik heb het momenteel veel te druk met opruimen. Het liefste ging ik twee dagen achter elkaar door dan is het klaar. Maar goed dat kan niet, want er zijn ook andere klussen die ik nog moet doen. Nu ik het een beetje verdeel is een en ander ook wat beter vol te houden.
Als ik er echt zat van ben dan ruim ik een paar kastjes op, haal er snel een doek door. En doe het schoonmaken komende week als de ruimte aan de beurt is in het huishoud schema.
Het valt ook op dat als je het ene net hebt opgeruimd het andere ook aangepakt moet worden.
Een voorbeeld, het wordt weer najaar en de was droogt niet perfect meer buiten. Dus ik wilde de overloop netjes opgeruimd hebben. De ene kant heb ik nu in zijn geheel opgeruimd, daardoor kan ik extra speelgoed van zoon uit zijn kamer op de zolder zetten.
En is de kamer van mijn zoon weer leger, zoals ik het wil. Zo gaat het later meer. Ons zoontje had vanmiddag even met een ander jongetje gespeeld. Toen hij achterop de fiets zat zei die "Ik wil in het huis van .. wonen" Waarom vroeg ik? "Nou omdat het daar vol is" Buiten dat het een hele goede en volledige zin was, begreep ik dat mijn minimalistische aanpak enigszins werkt;-)

Verder gaat het zijn gangetje, voor zoontje plak ik iedere week een andere plaatje met pictogrammen op. Nu zitten de picto's van de WC routine op de muur in het toilet. Volgende week hoop ik het weekschema af te hebben en op te hangen zo went hij langzaam aan het feit dat er plaatjes hangen in de ruimten waar hij wat moet doen. Hij is er erg op gefocust. En het werkt erg goed.
We beginnen na de herfstvakantie met een bord met de picto's op een dagbord.

Zo gaat het hier door. Ik hoop vanavond mijn nieuwe maandbegroting af te hebben. De kinderbijslag wordt deze week als het goed is weer gestort en ik kreeg maar liefst €360 euro terug van de energierekening. Het was een zachte winter en we zijn erg zuinig met gas en energie.
Wij zijn tot volle tevredenheid bij Vandebron. Google maar eens en we steunen daardoor direct duurzame projecten.

Ik heb voor mijn verjaardag een iphone 4 gekregen van mijn man een gebruikte, maar nog erg mooi.
Ik overweeg om een app te kopen een klein kas programmaatje waar ik meteen bedragen in kan voeren.
Hebben jullie ervaringen met dat soort apps?