zondag 20 september 2015

Op werkweek naar Berlijn

Onze oudste zoon van 16 gaat binnenkort op werkweek naar Berlijn. De reis kost €400 euro, we hadden de mogelijkheid om die in drie termijnen te betalen. In juni,juli en september.
Hier heb ik gebruik van gemaakt, zodat ik de werkweek van de lopende rekening heb betaald en niet van de spaarrekening. 
De afspraak met zoonlief was dat hij zijn eigen zakgeld betaald. De leuke verassing kwam vorige week toen bleek dat we gemiddeld nog €20 tot €30 euro per dag kwijt zijn aan geld voor lunch en of warm eten. Bij de werkweek is wel 3 keer een warme maaltijd in een restaurant inbegrepen. 
Ze gaan 5 dagen en ik geef hem €20 euro per dag mee zodat ik nog €100 euro kwijt ben aan  "eetgeld" Ik heb hem wel op het hart gedrukt dat hij de 20 euro per dag alleen maar mag gebruiken voor eten, of dat als hij zuinig is, hij de rest van het dagbudget kan gebruiken als aanvulling van zijn zakgeld. 
Maar eigenlijk ben ik er best verbolgen over dat er nog eventjes €100 euro bijkomt aan kosten.
Aan de andere kant hopen we op een mooie ervaring voor hem, en is hij in de vier jaar dat hij op deze school zit nog niet op een werkweek geweest.


Hebben jullie ook ervaring met werkweken en extra kosten?