dinsdag 3 december 2013

armoedegrens

Ik kon het niet helpen... Ik bekeek Piets weer en daardoor viel mijn oog op dit berichtje.
Mijn man had laatst ook al zo'n verhaal, die had namelijk de Staatssecretaris Jetta Klijnsma op de TV gezien eerder dit jaar over de armoedegrens. Toen vertelde hij mij al dat de armoedegrens voor een gezin met twee kinderen om en de bij de 1900 euro ligt.
Volgens het artikel op de site van hart van Nederland is de grens 1960 euro.
Ik vraag me af of dat inclusief of exclusief toeslagen is.
Ik moet het namelijk ook met 2000 euro in de maand doen, met een beetje toeslag. (zorgtoeslag, kindgebonden budget en kinderbijslag)
Zie ook hier

Ik weet eigenlijk niet wat ik van dit bedrag vind en hoe ik het moet beoordelen omdat ik niet weet of dat exclusief of inclusief toeslagen is. En wat is de armoedegrens bij een gezin met drie kinderen.
Ik kwam bij de site van het NIBUD ook niet echt uit.

Het is ook afhankelijk van wat iemand verstaat onder basisbehoeften. Volgens iemand die ik ken is dat ieder jaar op vakantie en een auto voor de deur, maar volgens mij liggen die basisbehoeften anders.

Weten jullie of de armoedegrens zoals gesteld inclusief of exclusief toeslagen is?
En wat vind jij van die armoedegrens?