woensdag 16 september 2015

marktplaats kleding voor pubers

Bij het opruimen van de kast van mijn zoon kwam ik erachter dat hij bijna geen trui meer past. Nou is dat niet zo erg in de zomer. Maar hij heeft nu alweer zijn winterjas aan aangezien hij een stuk moet fietsen. Die winterjas is.. juist ook te kort.... Nu krijgen onze kinderen 100€ kleedgeld in het kwartaal. Oudste had nog wat geld over van de vorige keer en kon nog net een paar schoenen kopen omdat in de oude de gaten zaten. €100 euro is een lager bedrag dan het NIBUD afgeeft maar ik heb geleerd dat je beter wat krapper geld kunt geven en dat ze daar creatief mee om moeten gaan.
Een uitzondering op het idee is dat als de pubers teveel groeien ik mijn beurs extra trek, maar wel op mijn condities.
En die zijn:  niet duur/ik moet het mooi vinden/ het moet door overmacht komen dat er niet genoeg is aan de €100 euro. Bijvoorbeeld door de groei.
We hebben onze zoon gisteren opgemeten en hij was weer 4 cm gegroeid, dat betekend dat hij in ongeveer één jaar tijd van 166 cm naar 181 cm is gegroeid van een kindermaat naar een herenmaat m.

Kort gezegd, ik liet hem kleding uit zijn kledingkast passen en er bleek weer heel veel doorgeschoven te kunnen worden. Gelukkig had hij deze keer genoeg voetbal kleding, ik had net geïnvesteerd in een trainingspak van de club. We hebben ruim drie kwart aan kleding door moeten schuiven.
Er was ook een reden dat ik zijn kleding uit ging zoeken, hij gaat over een week op werkweek naar Berlijn, en ik wil dat hij er ook een beetje netjes bijloopt ;-)
Ik ben maar weer eens gaan kijken op mijn favo site marktplaats want je slaat stijl achterover van de prijzen van herenkleding in maar S of M. Truien/Vesten en een winterjas stond op mijn lijstje en ik heb heel wat advertenties in mijn favorieten gezet. Zoon gooide de advertenties weg wat hij niet mooi vond, het is een beetje een gok, want je weet nooit hoe zoiets zal vallen. Maar ik vind het t risico wel waard. Ik heb meestal een goed oog voor wat mooi staat bij de mannen.

Ik heb nu gekocht een G. Star trui (met kaartje) voor 20€, vestje voor €7,50, houwtje touwtje jas €10
Vest met kaartje erin €20

Bij de z.eeman of HM haal ik wat longsleeves die kunnen goed onder overhemden (die nog passen) gedragen worden maar ook onder de mooie t shirts die hij heeft.
Dan nog wat ondergoed, een pyama of trainingsbroek met tshirt en hij kan mee op werkweek.

Geef jij je kind ook kleedgeld? En wat doe als je puber zoveel groeit, strijk je dan ook je hand over je hart?

Als alles binnen is en gepast zal ik fototjes plaatsen.