woensdag 4 juni 2014

Creatief met een klein budget: interieur

Het leek me leuk om eens een keer (on topic) iets te doen met het thema van mijn blog, want meestal blog ik over dingen die overeenkomen met de grote lijn, en dat is consuminderen.
Ik zal dit thema vaker gebruiken om maar weer eens wat inspiratie te geven. Ofzo nou ja enjoy

Vorig jaar hebben wij onze kamer lowbudget opgeknapt.
De verf is van een goed merk want mijn vader is schilder, en die blieft niet a.ction rommel.
Voordeel daarvan is dat het ook weer tien jaar blijf zitten (of veertien jaar net als dat andere)
Het budget voor verf/ en aanverwant materiaal was 250 euro en daar zijn we iets overheen gegaan.

De meubels waren echter ook aan vervanging toe, maar nieuw dat past niet in het budget.
Ik had voor de meubels nog 350€ begroot. De rest is allemaal van het overige budget betaald en soms van het boodschappenbudget.

Kijk mee:


Dit is de woonkamer bij het raam de rolgordijnen moeten nog vervangen worden.
Dit is een mooi plaatje. De bank en de stoel komen bij de plaatselijke kringloop vandaan. De bank was een buitenkansje want net binnengebracht, daar stond nog geen prijs op. Hij koste mij 55 €
De stoel was ook net binnen bij de kringloop en koste €40 euro. Dat kon ik allemaal betalen van mijn maandbudget van overige/slash/ huis. Dat ik dit tegen kwam was een gelukje maar het helpt ook dat ik iedere week kijk bij de kringloop, maar ik was nog nooit zoiets tegen gekomen.
De oude bank is deze week opgehaald door jongelui die gingen samenwonen.

Dit was de oude bank daar had ik al drie jaar een kleed over de versleten plekken, kijk maar eens

Op de zittingen ferme versleten plekken. De stof zou duurder zijn geweest dan een andere bank in mijn geval. We deden er wel al drie jaar mee met de versleten plekken dan ;-), maar ik ben blij dat we nu weer een netjes exemplaar hebben. Het hoeft niet duur te zijn maar het kan best netjes.
Het tafeltje is na de verfbeurt van de kamer gekocht via marktplaats voor 30 euro. Het plaidje is een echt AaBbee (ofzoiets?) wollen deken in een prachtige kleur ik kreeg hem van mijn zusje hij koste haar €3 euro.
Het kussen is nieuw van de karwei. De lamp is van Jan Des Bouvrie ik pingelde af op de rommelmarkt en ik betaalde er uiteindelijk €7,50 voor.
De planten in het raam hebben jullie mij gesponsord! Die heb ik betaald van mijn advertentie inkomsten.!Dank daarvoor!

Dit is de nieuwe lederen stoel voor €40 euro. (de stoel is van maxfurniture google maar es.. en zie hoe duur hij ooit was) het kussen was van Return to Sender en heb ik al jaren.

Dit was de oude stoel die er stond: Zeventien jaar was het besje, ze worden niet eens meer verkocht bij de i.kea vandaar de hoes van Leenbakker.
Die hebben ze terug gekregen (de kringloop)

De TV enzo (allemaal van man)
Het kastje is ook van marktplaats voor €27,50


Dit is achter in de kamer. Meer staat er ook niet in.
Een antieke linnenkast uit ons kantoor, dat stond er nog van de vorige huurder.
Die was helemaal ingezakt onze lieve vrienden hebben hem helemaal gemaakt en er planken in gemaakt van oude vloerdelen! Kost ons niets alleen een computerdienst terug!
De lampen bovenop de kast zijn van een rommelmarkt en kosten samen vijf euro.
De stoelen waren het duurst. Die kochten we van marktplaats. Het zijn 6 leren stoelen en ze kosten €200 euro ook weer niet het gevraagde bedrag voor betaald. We hebben de orginele bon erbij gekregen. De nieuwprijs was 275 p stuk....

de eetkamertafel is oud en daarom een kleed van engel.punt wat ik van mijn ouders heb gekregen voor mijn verjaardag.

Wonen jullie ook mooi voor weinig?

24 opmerkingen:

  1. Ik neem m'n petje voor jullie af , en ik lees je graag !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Helaas kan ik geen foto's laten zien maar mijn huis staat vol met gegeven meubels. Antieke kasten, met modern wit waaronder een linnen L.inteloo bank. De meeste meubelstukken gaan al jaren mee en dagelijks geniet ik ervan. Dus de komende 30 jaar hoop ik er nog plezier van te hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk onderwerp. Mooie meubels! Mag ik dit ideetje lenen? Heb ik ook weer eens iets te vertellen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat knap en wat een leuk onderwerp voor ons als mede bloggers. Misschien iets om een topic van te maken en andere bloggers bij jou te laten plaatsen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We kunnen ook een soort weinig op woensdag ofzo doen?
      Dus dan schrijf je op je eigen blog een verhaaltje dat kan over een interieur van een klein budget.. Maar ook andere dingen ik heb namelijk nog veel meer inspiratie! Geef maar aan of iedereen dat leuk vindt?

      Verwijderen
  5. Wauw zeg, dat heb je mooi voor elkaar! Echt mooie meubeltjes bij elkaar! Helaas ben ik daar niet zo goed in, goedkope meubels bij elkaar scharrelen. We hebben in het verleden best wat duurdere dingen gekocht, waar alleen de teak buitentafel en een computerkast nog van over zijn. De rest.......tja, Ikea dus. Ook niet zo heel duur, maar toch lang niet zo voordelig als jij dat doet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Das lief hoor, maar ik kan nog niet eens een knoop op een broek zetten dus daar bespaar ik geen hol mee. En jij blijft altijd consistent in je budgeteer beleid, ik laat veel te vaak de teugels vieren.. Nou ja zal ik nog even doorgaan?
      :-) Ieder zijn meug

      Verwijderen
  6. Petje af. Ik kijk wel alle weken voor een andere bank. 1 keer stond er een prachtige maar de kleur was blauw en dat zou hier niet passen. Misschien later. Onze bank is wel een gekocht exemplaar, die we hadden gekocht met het idee dan zien we over 5 jaar wel weer, inmiddels is hij 15 jaar meegegaan en ziet er nog heel goed uit, maar wel hier en daar wat slijtage maar niet zo erg als bij jou. Mijn eettafel en stoelen komen ook van de kringloop.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je, het doet mij heel veel om een compliment te krijgen vna mijn rommelmarkt goeroe!

      Verwijderen
  7. Leuk zeg!! Ik woon wel mooi, maar niet altijd voor weinig. Meestal vind ik net de duurste dingen mooi. Niet dat ik ze dan altijd koop, maar ik heb liever niets staan dan iets wat ik niet écht mooi vind. Vind het zonde om iets neer te zetten waarvan ik steeds als ik ernaar kijk denk: 'Eigenlijk heb ik liever...'

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat snap ik, maar gek genoeg vind je de mooiste dingen ook wel tweedehands neem onze eetkamerstoelen die zijn echt duur geweest maar tweedehands goed te betalen

      Verwijderen
  8. Goed gedaan! Wij hebben alle meubels toendertijd nieuw gekocht, inmiddels heb ik geleerd dat er een kringloop bestaat ;) dus dat zou ik echt niet meer zo doen. Ik zag laatst bij de kringloop ook een prachtige bank en vond het bijna jammer dat onze bank nog goed is...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een gezellig huisje zo.
    Ik vind het blauw op de muren helemaal mooi. <3 En een mooie bank!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het staat erg mooi en dat heb je goed gedaan hoor. Erg knap om voor zo weinig zo mooi ingericht te hebben. Wij hebben gewoon alles allemaal nieuw gekocht toen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ziet er gezellie uit bij je/jullie hoor! Leuke topic :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk zo he?
    Wij doen het ook op die manier, voor een groot deel tenminste. Kasten in de kamer zijn ooit van mijn ouders geweest, en de erg grote expedit die nieuw bijna 200 euro zou hebben gekost, hebben wij nu gratis. Wel met een paar missende planken en dus grotere vakken, maar dat staat juist wel leuk. Onze eettafelstoelen kostten 10 euro voor 4, en ik vind ze nog steeds erg leuk. De tafel was gratis, van mijn tante gekregen, net als een van onze banken. De andere bank heeft mijn man ooit gekregen. Een salontafel voor 25 euro bij de kringloop vandaan en twee lack-tafeltjes, en een paar krukken van de I.kea die ik al had, een tv-kastje bij de kringloop vandaan ... het duurste was de mooie, witte side-table van 60 euro bij de kringloop. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik heb genoten van alle foto's! Leuke post dit. Je nieuwe bank vind ik hartstikke mooi. En wat een geweldige prijs!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuk zo'n binnen kijker. Bij ons is de helft van de woonkamer kringloop. De kinderkamers helemaal en onze slaapkamer op het bed na.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wow het ziet er prachtig uit. Lekker opgeruimd en toch gezellig. En knap van je, met je budget!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oooh wat leuk! En dapper dat je meubels ook kringloop koopt. Bij ons tot nu toe alleen de kleine dingen. Erg leuk om te zien hoe je het hebt veranderd. Ook motiverend om het ook zo te doen! En kwaliteitverf ben ik helemaal met je vader eens. Hoef je het minder vaak te doen, ook beter voor milieu! (geldt meestal voor kwaliteitsprodukten)

    BeantwoordenVerwijderen