dinsdag 29 oktober 2013

Opruimen

Vanochtend had ik wat een slecht begin. Ik was niet vooruit te branden ;-(
Om half tien moest ik bij een afspraak zijn en na wat doelloos surfen op het internet, heb ik mijn afspeellijst maar opgezet en op de afwas gedoken.
Toen het weer toonbaar was ben ik naar mijn afspraak gegaan. Na mijn afspraak nam ik de kinderen gelijk mee uit school. Na de lunch besloot ik meteen maar even een laatje van de keuken op te ruimen. Ik heb een laatje voor de haarspullen, gel en kammen gemaakt. En het is ongelooflijk hoe snel daar weer vijf knijpers ,drie knikkers, en andere ongein in verzeild raakt. Toen moest zoontje toch echt naar school worden gebracht.
Ineens zette ik de sokken erin. Als er een werkbij bestaat ben ik door dr gestoken. Ik zette evne lekker mijn voeten op de pedalen en scheurde naar school. Zoontje een dikke kus en weer snel terug naar huis. Daar heb ik het laatje met de verpakkingsspullen en de broodzakken die ik bewaar uitgemest. Dat was wel nodig, aangezien ik hem niet meer open of dicht kon krijgen.
Daarna was het de beurt aan de grote kast in de kamer. Ik heb alle spullen in de kamer al tot het minimum gebracht, maar de kast slibt vol. Er is echt veel weggegaan en ik moest nog hard fietsen om op tijd bij school te zijn.
Vanavond heb ik dochters kamer onder handen genomen. Er zijn drie vuilniszakken vol met spullen weggegaan. En twee grote shoppers met kringloopgoed.
Ik heb ook weer wat boeken gevonden dus mocht je interesse hebben kijk binnenkort maar bij mijn pagina's boven aan de website.

12 opmerkingen:

  1. nou nou bezig bijtje haha, heerlijk he ? je vraagt je soms toch af hoe het allemaal past in zo'n huis he ? voorkomen van opruimen is niets kopen, geniet ervan , liefs marion p.s. kan je mij ook weer even aansteken ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je hebt gelijk, helaas is dit koopgedrag van jaren voorheen. Dikke kus voor jou hoor, je bent mijn goeroe.

      Verwijderen
    2. dank je wel voor de dikke kus, maar goeroe ? da's teveel, liefs marion

      Verwijderen
  2. ik vind het nog lastig hoor. wat kan er nou weg, waar willen de kids nog mee spelen, wat heb ik nog voor oppaskids(gastouder) en waar laat ik dat allemaal.. pfff. hier komen er steeds meer kasten bij.. maar we moeten ook weer eens flink gaan uitmesten... :(

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kijk dat moet je dus eigenlijk niet doen. Kasten bijkopen. Zoontje speelt met denk ik maar zeven speelgoed dingen. Playmobil, auto's, muziekinstrumenten, knuffels, lego, en duplo. Hij heeft ook nog een kast met boeken. En ik vergeet twee kleurboeken en wasco, stiften en kleurpotloden. Zijn serviesje en keukentje heb ik naar buiten verhuisd bij de zandbak. Voor de winter sla ik dat op. Op de zolder hebben wij een overloopje waar ik een aantal stellingkasten heb staan met speelgoed die ik bewaar en later weer tevoorschijn haal. Ik heb nu ook heel veel spullen daar weer van weggegooid. Bij dochter is het ook gauw een bende hoor. Maar het geeft veel vrijheid zo zonder die rotzooi.

      Verwijderen
    2. met 1 kind is even heel erg anders dan 2 kids (jongen en meisje) en oppaskids die hier hopelijk de komende jaren zullen blijven komen van 0-4 terwijl eigen kids ouder worden. zal dus voor 0-4 speelgoed moeten blijven houden maar eigen kids worden groter en krijgen anders speelgoed. de kast die er nu bijkomt komt in de keuken trouwens odmat nu met 2 kids er veel meer zooi staat dan toen we nog maar met zn 2en waren (plastic bekers, schoolbekers, flessen ranja, yko, potjes fruit/groente, veel meer verse groente en fruit (omdat ik toen 3 dagen buitenshuis werkte en at) etc. dit moet ook allemaal een plek krijgen.. ;) en knutselsspul van dochter moet een veilige plek krijgen (lees hoog waar zeker de kleintjes het niet kunnen pakken/open maken) staat nu los in het zicht op de woonkamerkast.. wil ik ook vanaf.. dus ja soms wel extra kasten nodig omdat er nou eenmaal spullen bijkomen als je kids hebt. ze zijn pas 15 mnd (zoontje heeft nog niet eens een kast voor speelgoed) en dochter isn et 4 geworden en dus gister een kast op haar kamer gekregen voor speelgoed... omdat het nu meer en meer op haar kamer komt ipv beneden... btje maf om dan geen kasten te gaan kopen en alles maar los neer te gooien lijkt me ? :S

      Verwijderen
    3. Och nee hoor ik heb de wijsheid ook niet in pacht joh, ik ben ook maar van de beste stuurlui hahahha. Ik kan me voorstellen dat als de situaties anders worden je ook andere behoeften hebt. Succes met opruimen fjoew... Ben er bijna wel een beetje klaar mee. hihihi

      Verwijderen
    4. haha ik snap t ook wel. staat er ook en btje krom. net of blijven we maar kasten kopen en doen we nooit iets weg ;) maar kids zijn nog jong. er komt opeens veel bij, en er verhuist meer naar hun kamers. maar ik zal gewoon als gastouder ook speelgoed van 0-4 altijd nodig hebben en veel knutselspullen en klei etc. dus ook beneden wel veel kastruimte nodig. en liever wat meer achter deurtjes ipv planken/op een lage kast in de keuken... ;) dus deels is vervanging en op dochters kamer is echt een kast extra. ach ja. elke x weer denk ik dat we klaar zijn in huis qua aankopen/vervangen etc. maar dan verzinnen we weer iets nieuws :p zolang we ook nog blijven sparen vind ik t prima haha. en tja snap dat je wel klaar bent met opruimen. hier begint t pas nu zoontje 15 mnd is kan er langzamerhand speelgoed weg, al ben ik er voorzichtig mee ivm oppaskids, maar tegelijk moet ik wel eerlijk zijn en idd toegeven dat we niet alles hoeven te bewaren. maar ja hoe bepaal je wat wel en wat niet.. ik vind het dus behoorlijk lastig! maar komt vast goed :) kleine stapjes zijn ook stapjes.. ;)

      Verwijderen
  3. Hoi, mijn reactie heeft niks met deze post te maken hoor, maar wilde ff zeggen dat ik je boek heb binnengekregen. SUPERBEDANKT!
    groetjes,
    yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Als je iedere week een kastje of laatje doet komt alles regelmatig aan de beurt. Vind het zelf heel handig doe dat al jaren. Je weet precies wat je in huis hebt, hoeft nooit te zoeken. Wel steeds weer alles op dezelfde plek terug leggen. Knikkers en knijpers doen de kinderen er zeker in;)).

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dag Mieke, ik las je opmerking op mijn blog. Als je het prettig vindt kan ik je een exelbestand sturen waarin je makkelijk een begroting kunt maken. Misschien is dat prettig voor je? Mail dan naar consuminderenmetspaarcentje@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen