dinsdag 22 oktober 2013

Kleding voor de kinderen

zeven weken geleden kocht ik een paar jochie schoenen voor jongste bij de schoenmaker. 2 dagen later waren de punten van zijn schoenen al beschadigd. Omdat zoontje liever remt met de punten van de schoenen dan met zijn pedalen ;-) Die schoenen warem 55 euro maar tsja...
Totdat ik dacht dikke vinger ik koop er een paar van marktplaats. Gezien mijn budget per maand.
Zo kwam het dat ik een paar kleine bodjes op marktplaats deed 5 euro voor witte kswiss schoenen en 7,50 voor een paar andere sportschoenen. Beet ik mocht ze beide hebben. De witte kswiss kwamen in een mooi doosje met de post. Ik riep zoon en vroeg wie zijn naam erop stond. Hij kreeg een lach op zijn gezicht en kon niet wachten om zijn "kado" uit de doos te halen.
De zolen waren niet versleten alleen een beetje vieze veters en wat vegen op het wit van de schoenen. Het kon de pret niet drukken. Ik heb ze in de wasmachine gewassen. En de veters later in een washandje met de 6o graden witte was. Ze zijn echt als nieuw!
Voor 12,50 twee paar schoenen voor jongste.

Middelste moest nog een winterjas. En ik bleef aan een mooie alijn jas hangen met wol erin voor 7,50. Het is echt een plaatje. Vervolgens scoorde ik nog een skipak voor jongste voor 7,50 want je zal maar net min twintig krijgen..
Het levert ook wel irritatie op, maar meestal heb ik voor een klein prijsje mooie spullen.

6 opmerkingen:

  1. Groot gelijk, waant kinderen groeien er zo snel weer uit en een ongeluk met kleding zit in een klein hoekje. Dan kun je liever een kapotte broek hebben die je 2ehands hebt gekocht dan een nieuwe van €50!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo doe ik het vaak ook hoor. Ik ken de merken die meid goed zitten en ben nog elk jaar geslaagd voor en paar tientjes ipv 120 euro per paar laarzen. En echt, ze zijn meestal amper gebruikt! Laatst had ik waterschoentjes nodig voor de zwemles, vond ik op mp een pakket met waterschoenen, gymschoenen, sneakers, snowboots en gymsvhoenen 1 maat groter voor een tientje! Man is het meteen gaan halen. Lekker winkelen zo :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi koopje dacht ik zo..
    Ik koop meestal de winterjassen via MP..kan ik rustig "shoppen" en kijken welke ik leuk vind (en waar niet iedereen mee loopt)..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik hou van MP! Zowel om te verkopen (inderdaad vaak irritaties maar toch wordt alles wel verkocht) als te kopen. Vooral kinderkleding en leuke rokjes voor mama. Vaak als nieuw voor weinig.
    Wandelschoenen en rolschaatsen voor dochter heb ik ook al daar gevonden, maar met schoenen is het wel goed opletten dat ze echt amper gedragen zijn, want anders staan ze al naar een ander kind's voeten en dat schijnt heel slecht voor de voetjes te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik hou van MP! Zowel om te verkopen (inderdaad vaak irritaties maar toch wordt alles wel verkocht) als te kopen. Vooral kinderkleding en leuke rokjes voor mama. Vaak als nieuw voor weinig.
    Wandelschoenen en rolschaatsen voor dochter heb ik ook al daar gevonden, maar met schoenen is het wel goed opletten dat ze echt amper gedragen zijn, want anders staan ze al naar een ander kind's voeten en dat schijnt heel slecht voor de voetjes te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen