dinsdag 8 oktober 2013

Van alles wat

3 kg stoofperen, 2 kilo appels stapels hazelnoten en veel groente nog in de aanbieding.
Ik heb maar bedacht dat ik het de laatste twee dagen van de week ga verwerken want dan gaat het regenen en op mijn gekregen petroleum stelletje kan ik de stoofperen heerlijk laten stoven.
Ik kreeg het stelletje van  mijn moeder die heeft het al zolang ik weet en kocht het ooit nieuw. Voordeel daarvan is dat ik zeker weet dat het niet lekt. En bij de kringloop weet ik dat niet zeker.
Er kan lampolie in heb ik mij laten vertellen. Hoeveel doe je erin? Boordevol?

Voordat de herfstregen begint wil ik de tuin nog even helemaal aan kant.Dus ik heb wat bladeren opgeruimd van het gazon en in de border gegooid. 
Het speelgoed uit de zandbak zal ik ook maar opslaan voor de winter. De laatste peterselie oosten en invriezen.

En opruimen, veel opruimen. Want ik heb al heel veel opgeruimd maar het kan altijd meer.
Vanochtend alweer een tas met schoenen en een maxicosi weggebracht. Ieder week gaan er gemiddeld vier shoppers/plastic zakken weg naar de kringloop. Leegte en ruimte i hartje love it!


Houd jij ook van leegte in je huis?

7 opmerkingen:

  1. Ik hou niet zo van die leegte, wel in mijn hoofd. Al ben ik wat achterop geraakt, toch wel vanmorgen wat opgeruimd in de kleding kasten. Ik moest de boel nog omwisselen van zomer naar winter/herfstkleding.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik zou het stelletje niet helemaal vol vullen, stel het valt om ? enne opruimen ? ik ben nog steeds bezig, haha, heerlijk he? , krijg er ook echt een kik van , geniet ervan , liefs marion

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, graag die leegte. Maar langzaam sloop hier weer van alles binnen. Woning leeg maken van ouders, er komt van alles boven water, wat zoooo zonde is om toch weg te doen... . Zo fout allemaal, ligt hier weer gewoon door het hele huis heen. Wat doen we er mee en waar krijg het een plekje in huis. Puf..., water naar de zee dragen dus.
    Wat goed dat je veel aan het opruimen bent. Ik denk dat ik maar eens heel vaak je laatste alinea ga lezen, misschien wil er een besmetting plaatsvinden:-))?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha, nou dat hoef je mij niet te vragen hè! Manlief roept regelmatig dat ik hem ook ooit nog eens op MP te koop zet. Voor geen goud hoor, en dat is ook helemaal niet nodig zolang er maar niet te veel troep ons huis binnenglipt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh hier komt er ook weer zo veel zooi binnen, zo lastig! Ik denk dat ik veel maar als cadeautje weg ga geven. Heb ook veel mooi cadeau-inpakspul gehad, dus leuk knutselwerkje voor met de kindertjes. Doe altijd maar een cm of 2 peut in het oliestelletje, het verdampt ook als je t niet gebruikt.

    Lampolie kan erin, enige is dat het wat meer aanslag geeft dan echte peut.

    Hou ook wel van leegte zoals je weet, toen jij bij ons was was het wel heel erg leeg hoor. Gekke dansjes doen in de teruggewonnen ruimte in je huis, das wel heel fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Was fantastisch bij jou thuis, vond mijn man ook :-)

      Verwijderen
  6. Ik hou ook van de leegte maar het pad er naartoe is lang... en de spullen blijven maar komen. Om één of andere reden krijg je heel erg veel als mensen weten dat je het ook daadwerkelijk gebruikt, maar ik kan ook niet alles gebruiken hé. De kunst is dan om wat ik niet wil gaan gebruiken onmiddellijk terug te geven of weg te doen/gooien.

    BeantwoordenVerwijderen