dinsdag 12 november 2013

Vakantie en opruimen tijdens druilig weer.

En zo was ik ineens een weekje weg alleen met mijn man, naar een ver land, tenminste een ver land met de auto. En ook avontuurlijk want bij de douane waren wij weer het bokje.
En niet zo'n beetje ook, ik moest al mijn kleding uittrekken.
Zonder kinderen ook, voor het eerst in 14 jaar. Eigenlijk vond ik het zonde voor dat geld, we hadden het man had er de centen voor gespaard, maar toch we hadden ook de lekkage ervan kunnen herstellen. Dat kunnen we nu nog wel maar toch..
Dat is dus de valkuil van een spaarzaam persoon. En toch het is belangrijk om samen ook iets te hebben en om naar uit te kijken. En samen door een verlaten herfstig Scandinavisch stadje lopen.
En het kon we hadden een echt goede oppas in ons huis.

Maar zes dagen, ik heb de kinderen echt gemist en zij ons ook. En nu is alles weer gewoon, althans gewoon. Mijn oppas gaf alles in huis nog een extra beurtje en nu zie ik zowaar de tijd om nog meer op te ruimen! Want wat ben ik lekker bezig. Vanmiddag kan ik weer heel wat naar de kringloop brengen. En ik ben er blij mee. Met mijn heerlijke leven met man en kinderen. Wat heb ik het getroffen.

Mijn vakantie heeft een ding opgeleverd. Nog een spaardoel, ik heb een nacht op een boxspring geslapen met een echt goed matras. Ik maak gewoon een nieuw potje erbij voor een nieuw bes. Ons tweedehands bed met tweedehands matras is na 16 en 10 jaar aan vervanging toe.

Zijn jullie ook nog lekker aan de opruim?

11 opmerkingen:

  1. Ik heb gisteren mijn zomerspullen voor het hardlopen opgeruimd!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ja! in babystapjes.. elke dag een beetje huishouden en een beetje opruimen, in de tijd dat zoontje slaapt en dochter naar school is (sinds vorige week :D) het gaat niet snel.. ;) maar het gaat! heb momenteel alleen do/vr een oppaskindje, dus ma/di/wo alle tijd eigenlijk omdat zoontje smorgens en smiddags nog slaapt (bijna 16 mnd.. dus een slaapkopje!!)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oeps nee, geen opruimgedoe even. Kan met moeite het gewone werk bijhouden. Lekker om te lezen dat je zo glukkig bent!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. oh heerlijk genoten dus :-) en nee geen opruimgedoe hier, k ben niet helemaal lekker dus zit te rillen omder een dekentje op de bank.

    BeantwoordenVerwijderen

  5. klinkt fijn, samen even weg. Altijd goed om even echt samen te zijn.
    Wat fijn die poetsende oppas! Volgens mij heb je bepaals energie en inspiratie opgedaan met je weekje weg.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Huh, douane? Bij de boot dan, of zijn jullie via de brug gegaan? En helemaal uitkleden...... ben benieuwd waar ze dan naar zochten. Zo gevaarlijk zie je er toch niet uit? Lijkt me wel heel intimiderend, maar je hebt er weer een anekdote bij.
    Ow, en een goed bed is goud waard. Wij hebben nu ook een Ikea-geval, maar ooit, als we later groot en rijk zijn.........

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ze zochten drugs denken we. We werden na het betalen van de tol na de Sontbrug gevraagd mee te komen en in de auto te kijken. We dachten dat we gewon even konden parkeren maar we werden in een garage gedirigeerd en de auto moest op een brug. Toen moest ik mee met een vrouw die mijn tas en al mijn pasjes doorkeek en alles overal uithaalde. Toen moest ik mee naar de cel. Daar moest ik mijn schoenen en mijn sokken en mijn kleding uittrekken. Toen ging ze mij fouilleren.
      Daarna mocht ik mijn kleding weer aan doen. Toen werd ik teruggeleid naar man die in een cel was gezet, ik moest ernaast staan in een andere cel. Ze hadden alles uit de auto gehaald. De koffers waren overhoop gehaald alles werd beklopt. Er werd onder de auto doorgelopen met een zaklantaarn de motor werd nagekeken. Alles was natuurlijk in orde en op een gegeven moment werd de auto weer naar beneden gebracht en mochten we zelf de spullen overal weer in doen. En mochten we gaan. Ik zal je vertellen dat ik schoon genoeg had van Zweden op dat moment.

      Verwijderen
    2. En als je dacht dat dat het enige was.. Ik mail je even via de feesboek.....

      Verwijderen
  7. Heerlijk toch zo'n weekje met z'n tweeen. Waarom moest je uit de kleren. Niet echt aan het opruimen dat doe ik iedere dag al. Ik heb mijn kast anders ingedeeld voelt ook als opruimen. Uit de erfenis van mijn moeder kreeg ik een kast. 2 schuifdeuren maar wat smal maar wel diep. Ik vouwde mijn lakens allemaal meer in de lengte en nu kunnen er 2 stapels naast elkaar, veel meer overzicht. Dat ik dat nu pas bedacht mijn moeder is al 14 jaar geleden overleden.
    Jaren geleden kregen we ook op die manier een boxspring, maar dan 2. We sliepen veel rustiger elk in een bed.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jeej, was die douanesessie voor of na de vakantie, best intimiderend zoiets.
    Verder was het natuurlijk leuk thuiskomen in een gepoetste woning, ;)
    groet

    BeantwoordenVerwijderen