woensdag 2 oktober 2013

Appels plukken in het wild

Nou gistermiddag ging het alweer wat beter met me. Alles zat gewoon een beetje tegen. Niet financieel maar andere dingen waar ik vrijwillig mee bezig ben. Alles loopt gewoon wat tegen en daar kan ik dan niet zo goed mee omgaan. Ik heb besloten om alle vrijwillige functies na afloop van de periode op te zeggen. Ik kan steeds minder mijn ei erin kwijt en ben veel s avonds weg of bezig met zaken. Terwijl ik dan lekker met mijn dochter met de gordijnen open, sterren wil kijken, een boek lezen, misschien een beetje studeren. Maar geen gezeik en geen gedoe. In ieder geval niet iets wat ik vrijwillig doe. In dit geval nog anderhalf jaar en dan stop ik ermee. Bovendien vraagt ons eigen bedrijf ook eigenlijk meer tijd van mij dan ik nu geef.---------------^^ anyway

Gisterochtend heb ik eerst koffie gedronken met een kennis. Die heeft nogal wat verdriet te verduren gekregen. Het was een goede ochtend. Na de lunch bracht ik onze wildebras naar school. Toen ik weer naar huis fietste bedacht ik mij dat iemand mij erop had geattendeerd dat er ergens achter een rij huizen allemaal appelbomen stonden. Ik kwam mijn lieve beste vriendin tegen en vroeg of ze mee ging. Zo gezegd zo gedaan.
Op de plek aangekomen was er ook een meneer bezig appels te plukken. Hij had een trap en een emmer vol. Eerst raapten we de stoofperen maar die waren niet te eten volgens de meneer.
Hij schudde aan d boom en er vielen allemaal appels af. Hij schilde er één voor ons en die was bijzonder smaakvol. Geen moesappels maar een lekker handappeltje.
Doen het ook goed in de appeltaart. Moet ik eerst wel rozijnen halen trouwens.
Zo hadden we gauw een mandje vol
 S avonds maakte ik van prei bij de tuinder vandaan Quiche met spekjes en roomkaas. Heerlijk..
 Voor onze vegetarische dochter maakte ik vegetarische prei cupcakes. Die heb ik ingevroren, die kan ze wel eens mee naar school nemen.
Zo was de dag al weer op zijn einAd. En ga ik op de eerste verdieping aan de poets.