dinsdag 1 oktober 2013

Kasboek

dit is mijn nieuwe kasboek

Ik heb al zoveel kasboeken gehad, vaak waren de schriftjes na verloop van tijd uitelkaar gevallen of gescheurd. Soms scheur ik er wel eens een blaadje uit om boodschappen briefjes te maken. Tegenwoordig doe ik dat niet meer en scheur ik kleine briefjes van enveloppen en op een kant beschreven kladjes. 

Mijn huishoudboekje schrijf ik ook altijd in een groot opschrijf schrift met gaatjes. Geen excel, niet geautomatiseerd. Gewoon hoofdrekenen en met de rekenmachine werken.


Dit schriftje zat bij een flow die ik van mijn mama kreeg. 
En voldoet goed. Hij is erg handzaam.

Het is vandaag mijn dag niet helemaal dus ik ga de boel opruimen was op hangen koffiedrinken en dan met mijn neus in de wind mijn tranen eens lekker de vrije loop laten. Ook wel lekker dan ben ik vast weer helemaal Zen als ik thuis ben

12 opmerkingen:

  1. Ik heb dit schriftje ook nog in de kast liggen, van toen ik nog een abonnement op flow had. Nu helaas te duur :-(.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sterkte vandaag. Verwen jezelf even dan kun je er weer tegenaan met je mooie kasboekje.
    PS, ik heb problemen als ik bij jou probeer te reageren. Dat kan ik alleen via open ID etc.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb het aangepast, het was tegen anoniempjes daar zitten vaak trollen bij. Ik kijk het even aan. Anders zet ik m op modereren

      Verwijderen
  3. Laat je maar eens lekker gaan, dat helpt vast! Knuffel voor jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb een kleine klapper met losse blaadjes. Als ik dan eens een fout dan hoef ik die maar te verwijderen.
    succes vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. heb ik iets gemist ? verdriet ? huilen lucht op , sterkte ermee, liefs marion

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee hoor lieve lieve schat, soms zit het mee en soms zit het tegen zo is het leven

      Verwijderen
  6. Ik heb een kasboekvel gemaakt voor in een grote multomap. Je print pas weer een vel uit als het nodig is. Zo bespaar je ook weer wat uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik had een bestand op de computer maar ben ook weer overgestapt op papier.
    (Raak je niet zo snel kwijt ;))
    Succes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ik heb ook een bestand op mn computer. alles staat erin. adressen, uren als gastouder (en dus bedragen voor belastingdienst, te verwachten betalen of teruggave), eigen overzicht inkomnsten/uitgaven elke maand, overzicht spaarrekeningen etc. gebruik dit bestand nu al 6 jr en daarvoor ook altijd zoiets gehad. papier raak ik juist kwijt, gaat drinken overheen, wordt gescheurd door dekids, te veel moeite om bij te werken, rekenfoutjes, ik hou van excel... ;) (en zelfs daarin heb ik elke maand een correcitie.. snap t zelf ook niet.. naar mijn idee neem ik alle bedragen goed over en zet ik alles erin.. :p ) zie ook automatisch wat er overblijft na aftrek van vaste lasten, boodschappen etc, echt ideaal. maar ieder zn ding ;) doe wat bij je past!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jazeker het is juist grappig omdat ik wel een aardig digitaal dier ben, dat ik dit dan op deze manier doe.

      Verwijderen