maandag 17 september 2012

Niet vervangen

Een goede tip om te consuminderen is om niets direct te vervangen. Dat is natuurlijk niet voor alles mogelijk en verschilt per persoon. Een wasmachine niet meteen vervangen zou voor ons een regelrechte ramp betekenen, maar een koffiezetapparaat niet vervangen zou best kunnen. Sterker nog we doen het al een tijdje zonder koffiezetapparaat.

Twee jaar geleden kocht ik een fauteuil bij de L.eenbakker. Dat had ik beter niet kunnen doen, maar hij was echt leuk ik had hem nodig en ik kon hem via internet kopen. Hij werd voor weinig thuisgebracht.
Ik had het beter niet kunnen doen omdat onze kinderen iedere keer op de leuning gingen zitten. Daardoor zakte de leuning helemaal door.
Eerst zat ik nog wat in de ontkenningsfase... Dus de stoel stond nog in de kamer, ik hing er gewoon zo lang een kleedje over. Als je erop zat, donderde je er bijna van af als je je niet schrap zette. Maar toch, ik kon hem niet naar de milieustraat brengen omdat ik dat ding onmogelijk achter op de fiets kon vervoeren dus.. Totdat we de kamer na het eten aan het opruimen waren en de man zei ik heb vanavond een vergadering in deze kamer ik wil dat ding wel kwijt.
Zo gezegd zo gedaan. Ik slingerde hem op mijn nek en zette hem zo lang in de schuur. Voordeel van schuur opruimen.
Nu staat er dus geen stoel... En we hebben hem nog helemaal niet gemist. We trekken een lekker kleedje over ons heen en gaan op een groot kussen zitten op de vloer. Misschien nog een perzisch kleedje bij de kringloop scoren? Helemaal comfy... (we hebben nog wel een driepersoons bank)

Wat vervangen jullie meteen?  En wat kan wel even wachten>

17 opmerkingen:

  1. Heerlijk op de grond zitten..
    Straks hebben wij de eethoek in de nieuwe keuken en opeens een halve kamer 'over'.
    Ik denk er ook over om daar een chill-zone te creëren met grote kussens, muziek en de laptops. Beetje 70's!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind het ook wel best zo! Het is wel lekker om war grote kussens te hebben om op te zitten

      Verwijderen
  2. De wasmachine en het gasstel zou het enige zijn dat ik zou missen denk ik. Voor de rest van de apparaten heb ik allemaal wel een alternatief, of zou ik makkelijk zonder kunnen. Oh ja, m'n laptop. Kan ik wel zonder, maar liever niet natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee een laptop is toch wel handig he voor ons blogschrijvers hihih

      Verwijderen
  3. Als mijn meer dan 20 jaar oude magnetron het begeeft, dan komt er denk ik geen nieuwe. En voor het koffiezetapparaat geldt hetzelfde.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee Immie? Ik gebruik wel twee keer per dag de magnetron. Maar toch je kan er wel zonder...

      Verwijderen
  4. Wij hebben de droger niet vervangen toen ie anderhalf jaar geleden de geest gaf. Ik mis 'm nog niet! Nee, ik denk dat ik eerst erg ga nadenken of ik écht niet zonder kan...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou mijn droger is op een haar na verkocht. Ik zie er een beetje tegenop omdat ik heel veel was heb. MAar volgens mij kun je de was tot diep in de winter wel drogen. Zelfs in herfststormen denk ik dat ik de was wel binnen twee uurtjes aan de droogmolen droog heb

      Verwijderen
    2. ook mijn droger ging ruim een jaar geleden kapot en alhoewel het niet veel kost om hem te repareren, laat ik hem niet maken en koop ik ook geen nieuwe, mijn dochter laad hem altijd te zwaar en daardoor gaan de aandrijfriem vrij snel kapot, we doen het nu al zon tijd zonder droger ,dat ik het maar zo laat, bespaart ook een hoop energie.

      Verwijderen
  5. Wij zitten ook graag op de grond, dus zouden een stoel denk ook niet zo snel missen. Verder vervangen we apparaten vaak zo laat, dat we wel weten of we wel of niet zonder kunnen ;-) Ik denk dat we de droger niet zouden vervangen, wasmachine weer wel. Koffiezetapparaat denk ik niet, dat drinken we zelden en kan ook met poederkoffie of senseo (gekregen).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja precies dat je denk nah ja laat maar even ... En als ik dan denk over hoeveel geld ik moet uitgeven...

      Verwijderen
  6. Droger is al jaren de deur uit, mijn was wappert zoveel mogelijk buiten aan de lijn.
    zonder wasmachine zou ik niet kunnen.
    voor de rest als er hier iets stuk gaat ik heb een heel handige man repareert bijna alles de onderdelen bestel hij via internet voor een koopje.


    groetjes Christien
    ik sta nog een beetje in het begin van consuminderen
    maar doe heel erg mijn best.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou wij mensen die pretenderen consuminderaars te zijn, doen dat ook met vallen en opstaan hoor!
      Het is al knap dat je het zonder droger doet!

      Verwijderen
  7. Als de droger of vaatwasser er de brui aan geeft, weet ik niet of ik hem gelijk zou vervangen; eerst een tijdje zonder proberen denk ik zo. Maar wasmachine, koelkast, fornuis (incl de oven) en mijn laptop lijken bijna 'onmisbaar'.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De droger en het tosti-ijzer mogen wegblijven als ze het begeven. De droger gebruik ik bijna nooit en die tosti's kunnen wel in de pan.
    Maar m'n gasfornuis en de wasmachine kan ik niet missen hoor. En de oven ook niet. Als het aan mij ligt mag de magnetron er ook wel uit, maar dat wil manlief niet hebben (logisch wel, want die eet nog wel eens na).

    Ow, aan het printertje had je niet veel gehad hoor. Het was er 1 waar je alleen bij Dell intktpatronen voor kon kopen (DUUR!!). Anders had ik 'm met liefde naar je opgestuurd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hihi, had ik weer niet de comments terug gelezen?
      Dankje meid hoe gaat eht verder met opruimen?

      Verwijderen
  9. De wasmachine, daar zou ik echt niet zonder kunnen!
    En de t.v., ik kijk vooral 's winters toch graag even 's avonds t.v.

    BeantwoordenVerwijderen