zondag 2 september 2012

Gas en stroom deel zoveel

Vorige week noteerde ik de meterstanden en deze week weer. Het verbruik was 0095 kw stroom.
En we hebben 9 k/m gas verbruikt. We deden deze week als afspraak dat we niets anders zouden doen dan anders. Toch ongemerkt begon iedereen wel op te letten dat het licht uitwas, de laders uit het stopcontact en dergelijke. Deze week kocht ik bij de a.ction een stekker met een knopje die je uit kan schakelen voor bij de tv en mediacenter. Die heb ik ook meteen geplaatst en in gebruik genomen.

Ik heb even bij de N.UON gekeken op de site. Daar hebben ze een vergelijkingssite en ik zit omgerekend onder het gemiddelde. Dat is natuurlijk logisch aangezien we in een zomermaand zitten.
Door omstandigheden tussen de afhandeling van verschillende energiemaatschappijen waar we mee over zouden stappen. Zijn we gewoon bij g.reenchoiche gebleven. Ik ben echter niet tevreden. Ik heb niet goede ervaring met de klantenservice, en het ik vind het nog steeds raar dat ik twee jaar geen afrekening kreeg. Ondanks dat ik weet dat we daar zelf ook op moeten letten. Bij een vraag daarover kreeg ik een vaag antwoord. Ik heb geen contract meer bij G.reenschoiche het driejarig contract is uitgediend, naar een contract wat ik ten allen tijde op kan zeggen. Uit een blogje van Jolanda bleek dat je eigenlijk beter in de zomer kunt over stappen en dat ga ik nu dan maar es doen. Natuurlijk stop ik niet met groene stroom en gas. Maar ik ga wel eens verder kijken

Heb jij goede ervaring met je energieleverancier? Wat is jullie maandelijks verbruik? En dan specifiek de maand september?

9 opmerkingen:

  1. Hier altijd alles goed gegaan met GC. Denk er wel over om weer over te stappen, uiteindelijk krijg je overal leuke kortingen de eerste tijd....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. JA en we moeten het maar niet hebben over de dubieuze directeuren die bij g.reenchoice zaten..
      Ik kreeg geen plausibel argument voor het uitblijven van de jaarrekening.. Het kwam door een eerdere overstap mevrouw... Nah ja zeg! Bij B.udget leveranciers waar je 100% groene stroom en gas van Nederlandse alternatieve bronnen krijgt. En op het einde 275 euro terug.. Ik doe het ervoor!

      Verwijderen
  2. Ik moet eerlijk zeggen dat de service van Eneco altijd goed is geweest, geen klachten. Daarvoor ben ik niet overgestapt naar Greenchoice, maar eigenlijk voor het aanbiedingstarief. Verder heb ik van Greenchoice natuurlijk nog geen afrekening dus dat moet ik nog even afwachten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. vorige week verbruikten wij 66 stroom en 1,75 gas. Gas gaat enkel over het fornuis, stroom is dag- en nachtverbruik opgeteld voor een week. Die 66 is wel aan de lage kant, ik denk dat we de "goedkoopste" stroomperiode gehad hebben.
    Mijn lijstje begon in december vorig jaar, nog geen vergelijkingsmateriaal voor september helaas...

    O ja, wij verwarmen op pellets dus wij tellen de prijs van de pellets bij ons energieverbruik op. Die kachel verbruikt ook wel wat stroom

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ok we zitten dus qua stroom hoger en qua gas ook. TOch waren we wel ruim onder gemiddeld. MAar om een goed beeld te krijgen moet ik toch even een maandje afwachten. Een pelletkachel is in ons volgend leven een droom!

      Verwijderen
    2. wij hebben maar 1 groot kind hé, de 2 kleintjes hebben nog geen eigen verbruik... ik denk dat dat wel uitmaakt.
      En die pelletkachel haha, die gaat er bij ons uit als er centrale verwarming ligt. Voor nu vind ik hem super handig, het is namelijk onze enige verwarmingsbron en dan is het wel leuk dat het ding automatisch aan- en uitgaat en ook blijft branden en de temperatuur zelf regelt. Een heleboel voordelen tegenover een houtkachel. Maar het ding heeft een ventilator en daardoor is het nooit stil in huis. Als straks de koude terugkomt en de kachel aangaat, ga ik me daar de eerste maand weer enorm aan storen... Maar goed, we kochten dit huis zonder enige bron van verwarming en dit was de beste budgetoplossing met het nodige comfort. De man deed nog vaak 2 maanden weggaan voor zijn werk en ik heb een schrik van vuur door brandwonden... wou geen vuurtje stoken in de ochtend enz... En direct cv leggen was niet praktisch gezien de logische volgorde van verbouwingswerken.

      Verwijderen
    3. Ja ok die van 13 en 10 verbruiken wel degelijk stroom. Voor de computer de stereo, of de tv ik heb daar nu een stekker tussen met een schakelaar. Lijkt mij ook niet leuk hoor een fikkie maken als je man weg is. Straks de boel in de hens Hoe gaat het?

      Verwijderen
  4. Ik heb een huishouden van 6 personen, de waakvlam van de verwarming staat nu nog uit dus we gebruiken nu alleen gas om te koken en voor het warme water in de badkamer (keukenboiler). Wij gebruiken al weken achter elkaar 7 m3 gas en stroomverbruik afgelopen week was 67 kw. Wij hadden afgelopen week nog vakantie, dus alle kinderen thuis (van peuter tot pubers).
    Ik moet binnenkort weer eens gan uitzoeken en nu écht overstappen: al meer dan 10 jaar bij dezelfde leverancier, dus die knijpt zijn handen dicht.

    WG

    BeantwoordenVerwijderen