maandag 28 januari 2013

Verhoging Assurantiebelasting

Per 1 januari is de assurantiebelasting verhoogd. Voor veel mensen is dat reden om nog eens kritisch naar zijn of haar verzekeringen te kijken.
Voor een zorgverzekering vinden wij het al heel normaal om te kijken en te vergelijken. Dat zou ook zo moeten zijn voor een auto of woonverzekering.
Soms is er een tussenpersoon in het spel. Daar moet je dan ook nog iets voor betalen.
Ik viel steil achterover toen ik het nieuwe verzekeringsbedrag voor ons bedrijf berekende ik kwam op 196 euro inc uit.
Daarvoor hebben we een autoverzekering 60,30 een rechtsbijstand verzekering 54,48 en een zekerheidscombinatie voor bedrijven 25,01. Voor privé betalen we 36 voor opstal en inboedel verzekering dat is een combinatiepakket. In totaal is dat 195,79 De arbeidsongeschiktheidsverzekering is al opgezet die wat 247 euro per maand. De grootste besparing is dus al gedaan.


Via independer.nl heb ik berekend dat wij met onze auto een verzekering met dezelfde voorwaarden af kunnen sluiten voor 35,46 zonder tussenpersoon.
Voor de privé verzekering 21,64 ipv 36 euro.
Ik vraag me ook af of we de zekerheidscombinatie nodig hebben. We hebben het nog nooit gebruikt in ieder geval. onze tussenpersoon komt deze week lang en dan zal ik met hem zien of we een nieuwe aanbieding kunnen krijgen.
Ik ga in ieder geval niet nemen wat ik niet begrijp of waarvan ik het nut niet vam in zie.


Hebben jullie ook wat met de verzekeringen gedaan na de verhoging van de assurantiebelasting? En wat voor verzekering vinden jullie noodzakelijk?

6 opmerkingen:

  1. Wij hebben meegedaan met een mooie actie van de FBTO in combinatie met vereniging eigen huis. Heb daar 15% korting door gekregen op alle verzekeringen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Eens kijken ... wat hebben we ook alweer allemaal verzekerd?

    Heb je even?

    Verplicht:
    -wa
    -opstal (incl. glas (hr++ramen)
    -auto (+glas+beperkt casco)
    -orv (huis)
    -bromfiets (wa)
    -ziektekosten (+tandarts manlief +aanvullend ikke: premie halen we eruit)

    verder:
    - aanvullende wia (noodzaak, indien nodig:), te weinig geregeld via de baas dan)

    In het begin van het tweede kwartaal sluiten we het volgende (goedkoper) over naar het pakket van onze (uitstekende) tussenpersoon die we vrijdag nog op bezoek hadden voor de belastingaangifte. Premies worden nog gecommuniceerd voor die tijd
    -reis (+ annulering)
    -rechtsbijstand (al regelmatig door bijgestaan:)
    -ww (vanaf volgend jaar wordt het wel erg mager, bedrijf is recent overgenomen door jappen, you never know ... ) (nog af te sluiten de komende tijd)
    -begrafenis (basis)

    kosten eeeehhhh, schrik niet: 426 pleuries per maand


    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vergeet nog de inboedel: de niet-verplichte dingen bedragen 72,82, overigens, de rest is plicht.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. PS: we hebben een wia+ww verzekering genomen omdat ik niet kan gaan werken mocht manlief een van beiden overkomen. De staat der nl-en brengt het dan ook niet meer.

    Verder zijn we via het loonstrookje nog aanvullend anw verzekerd, trouwens en betalen we ook nog pensioenpremie!

    Poeh.....wat een geld he!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vergeet nog iets: we hebben NHG, dus ik voel ik geen drang om (extra) af te lossen. We lossen iets meer dan de helft sowieso af en manlief heeft (ook nog!) een polis lopen die 45000 euro uitkeert rond zijn 65ste. Daarmee kunnen we dan alles aflossen, bijna (hebben we nog 50.000 over na pensionering, als we daar nooit iets mee doen)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja wij hebben ook NHG. Dat vind ik altijd een fijn gegeven. Prive hebben we alleen de woon verzekeringen. De rest is van de zaak.

      Verwijderen