zaterdag 18 oktober 2014

tekleinekledingvoorpuberlijven

Die pubers van ons die groeien alleen maar, en heel gek ik merk dat het meest aan hun schoenmaat.
Onze middelste dametje van 12 heeft nu maar liefst 38 vorig jaar was dat rond deze tijd 35. 152 past nog wel maar staat wat ordinair, haar figuur veranderd langzaam in dat van een dame.
Een jonge dame dat wel, en eentje die gedoubleerd heeft in groep 4, en daardoor als jongere nog op de basisschool zit. En vooral die meisjes van groep 8 die worden echt zoals ik zei dametjes.
En dat vind ik best leuk, ook de smaak van dochter is volop in ontwikkeling. Ze heeft een niet echt eigentijdse smaak, veel vintage (ahum kringloopspul) en apartere kleding van de divided en de Z.ara online. Want die hebben we hier in Fryslan niet. Maar gelukkig hebben we naast riool ook redelijk snel internet, zodat er best leuk spul naar het hoge noorden komt. 
Toen H&M voor het eerst online was of dat je uit een catalogus kon bestellen, zag je hier echt waar allemaal dezelfde kledij tijdens de jaarlijkse uitvoering van de gym ;-)
Mijn vriendinnen (ja de 2 besties ;-)) hadden het er laatst bij mij op de koffie ook over dat de meisjes er tegenwoordig allemaal hetzelfde uitzien (een beetje gechargeerd). Een neon kleurig basebaljack een skinny, hoge gympen van de plaatselijke schoenenboer en een zware schooltas nonchalant hangend over je pols. De dochter van mijn vriendin had laatst een lange rok aan in de brugklas. Het commentaar was niet van de lucht. Tot op heden de hippe rok niet meer aangehad. (tenminste als ik het bericht goed heb opgeslagen, ze lezen mee dus dat hoor ik dan weer wel)

Maar nu terug naar onze middelste, die ontwikkeld haar eigen smaak. 
En ging met haar grootmoeder winkelen. Nou ze kwam met een leuke thuis en zelfs maat 34! vinden jullie het geen plaatje?


Voor zoon moesten we nog twee spijkerbroeken kopen en dat hebben we in de herfstvakantie ook maar even gedaan. Zijn garderobe is op wat sport kleding ná bijna weer compleet.

Ik zit nu in totaal vanaf de zomer op een bedrag van €250 euro voor alle kleding van de 3 kinderen. En ben nu compleet. Alleen nog wat sportkleding en ik hoop dat oudste niet meer uit zijn voetbalschoenen groeit ;-)

Wat is jullie kledingbudget? Kijk voor het mijne hier