woensdag 2 mei 2012

Kippen, laptop,wassen en CCC inc

Wat een heerlijk weer hebben we is het niet? Doordat prachtige weer kan ik lekker wassen en ophangen op de droogmolen. Dat is echt een ultiem genot. Vanaf het weekend gebruik ik de vaatwasser niet meer.
En ook de droger staat al maanden stil. Met de hand afwassen heeft iets moois vind ik.
Zaterdag regende het pijpenstelen. Toch had ik aardig wat was. Ik vond een oud rekje en heb boven de was gehangen op het hang rekje gewoon aan de slaapkamerdeur. De rest hing op mijn brede rekje in het trapgat van de zolder.
Het was binnen een dag droog. Het is dus zeker te doen, maar ik heb wel gemerkt dat het dan geen overbodige luxe is om het raam open te zetten (anders wordt het eerst vochtig en later muf). En natuurlijk enkele staande rekjes aan te schaffen. Of gewoon waslijnen spannen op het halletje van de zolder. Het is toch altijd weer een luxe om de was buiten te kunnen drogen.

Een ander goed voornemen is om mijn laptop vaker dicht te laten en minder vaak mijn FB, Twitter en blogs te checken. Bij iedere pling sprint ik al naar dat ding toe om te kijken of er mail was. Niet bevorderlijk voor de rust in de huiskamer. De IEPAD is al eerder verbannen naar de zolder (geschenk van een groothandel)
De kids kunnen om beurten boven op de Iepad een spelletje doen. Maar in de praktijk merk ik dat er weinig nog naar getaald wordt.
De Laptop heb ik ook verbannen uit de huiskamer en staat nu op mijn was /droog overloop. Daar is een mooie werktafel gemaakt in het loze hoekje, en sinds mijn laatste opruimsessie prachtig leeg!
Na het op bed brengen van de jongste heer neem ik het er even van en kijk even bij jullie!

Ik pas deze week op mijn vriendin haar kippen, het is vakantie en ze zijn een half weekje naar een van de eilanden. Mijn vriendin en haar vriend wonen in een klein huis, met lemen muren, doorkijkjes door het dak. Zonnecollectoren en voor de rest erg energie neutraal. Ze hebben zelf een loungehoek gemaakt. Voor de rest veel kringloop, zevenblad, houten schuttingen van recycled materiaal, wilgentenen vervlochten, een ecologisch paradijs maar niet een huis zoals Julia Roberts maar een poging tot een meer duurzamere manier van wonen. Met wel chaos dat wel. Maar ze hebben een mega tuin om het huisje heen. Echt een genot om daar op te passen of te komen ook voor mijn jongste vriendje.
Die kippen zijn een genot om naar te kijken. Ze scharrelen daar wel rond, maar nu ik op ze pas zijn ze in de ren.
Gisteren waren ze per ongeluk ontsnapt, en heb ik ze lekker laten scharrelen. Gisteravond moest ik naar een vergadering en ben er nog even langs gefietst om het hek te sluiten ivm vossen en katten.
Die hennen en haan die op stok zaten fantastisch gezicht. Na het sluiten van het hek heb ik nog even genoten van deze documentaire Hippies in de Peel
Daar zag ik ook een ccc inc band lid als haan verkleed.

Ik wens jullie een heerlijke vakantie!