vrijdag 11 mei 2012

WP, BIO en een Lieveheersbeestje

Het is niet eens zo moeilijk om een woekerpolis op te zeggen, het viel me mee. Het formulier ingevuld de benodigde papieren opgezocht en opgestuurd. Binnen 16 dagen schijnt het geld op onze rekening te prijken. Ik open een spaarrekening bij ASN Bank. Ondertussen zet ik het wel even op onze eigen spaarrekening. Anyway de centjes zijn er nog niet. In ieder geval weer wat weggestreept van mijn ellenlange to do list.

Deze week ben ik ook weer bij de dorpstuinier geweest. Ik kocht een spitskool, 1 kg winterwortelen,uien en 1 bloemkool met plekjes voor maar 4,75 onbespoten.
Heerlijk eten en goed eten voor een prikje.

Het was deze week ook weer mijn bioboer bestelweek. Dat doe ik maandelijks en ik had nu ook weer voor ruim honderd euro. Een nieuw product wat ik ontdekte was van E.koland aardbeiensiroop. Naast diksap en appelsap willen de grote kinderen wel eens siroop drinken. In alle siroop/ranja/limonade zit glucose fructosestroop en ander gif. Ik was blij dit te ontdekken! En ze vinden het allemaal heerlijk, ik ga zelf natuurlijk ook weer siroop maken. Maar vind dit een goed alternatief! En ben erg enthousiast.

Ik heb deze week in de moestuinbak gewerkt met mijn kleine vriendje. Eerst vond ik een pissebed die we samen bestudeerden. Daarna een Lieveheersbeestje die onze peuter over zijn handjes liet lopen. Daar was ie een hele tijd mee bezig. Ondanks dat hij heel erg ongeduldig en ongeconcentreerd kan zijn.
Op een gegeven moment hoorde ik Ie nou? Dat zegt hij als hij iets kwijt is . Vrij vertaald van Waar is ie nou? Hij vond hem weer totdat het lieveheersbeestje zijn vleugeltjes uitstak en wegvloog. Op dat moment kwam onze grote zoon van school. En vond het uitstrekken van de vleugels er mooi bij passen voor dat moment.