woensdag 25 april 2012

een woekerpolis

We hebben er twee, vlak na de geboorte van dochter in 2002 heb ik er twee afgesloten.
Want de kindjes moesten toch studeren? En er was natuurlijk geen stufie in 2017 als zoon evt kon gaan studeren of op wereldreis gaan. Natuurlijk twee ABC spaarplannen genomen voor 50 gulden per maand.
Bij de r.bobank . Onze vriend die in verzekeringen zit zou dat wel even over gaan zetten naar een ander produkt als we in 2012 langs kwamen voor een update verzekeringen
Maar na het artikel wat ik las in de genoeg ben ik er maar eens voor gaan zitten. En zo geschiedde.
Ik heb contact opgenomen met A.SR die deze polissen overgenomen heeft van de rabobank. Ze sturen mij een formulier binnen 10 dagen. Dan moet ik de polis, een kopie van ID een recent bankafschrift (waar is dat voor nodig?) en het ingevulde formulier opsturen. Het tegoed met compensatie krijgen we binnen zestien dagen op onze rekening gestort.
Ik ga dan een of twee spaar rekeningen openen voor Studie/ Rijbewijs kinderen en dan spaar ik dit bedrag zelf wel.
Het moet eerst nog maar eens in zijn geheel afgehandeld zijn, maar ik ben nu al opgelucht.

Heb jij een woekerpolis? Zo ja wat heb je er  mee gedaan?


9 opmerkingen:

  1. Denk dat ze wel moeten weten dat ze het ook aan JOU overmaken en niet aan een andere mevrouw V. Lierbloesem? Wel irritant dat iedereen daar om vraagt he, maakt identiteitsfraude steeds makkelijker als overal een kopietje ligt van je ID...

    Onze woekerpolis heb ik afgekocht. Ging net als bij jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha, ik heb hetzelfde gedaan als jij....afgelopen ermee en zelf sparen! Niet voor rijbewijs, dat moeten ze zelf doen, maar wel voor begin van de studie.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 'k Heb nooit die dingen afgesloten, alleen een gewone spaarrekening voor elk kind.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben bang dat ik er twee heb......ik moet er nog induiken, maar vind het erg lastig.....ooh ik moet het gewoon doen!

    Liefs, Kopka

    ps ik kijk uit naar je mail!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Toen het hele gedoe van woekerpolissen begon, ben ik eens naar het spaarplan van zoonlief gaan kijken. En kwam tot de conclusie dat dit geen woekerpolis was. Alles wat ik inleg krijg ik uiteindelijk terug. Er wordt belegt, maar ik neem niet de verliezen als die er mogen zijn. Staat netjes zwart op wit.
    Ik vond het een prettig idee. Zeker omdat het dus een rekening is, naast zijn gewone groeirekening, waar ik ook op spaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb er van mijn ouders een gehad, precies dezelfde als jij hebt. Ik heb hem een paar jaar terug af laten kopen en vorig jaar een claim ingediend bij die compensatieregeling. Toen heb ik nog eens een keer bijna de helft van het afkoopbedrag erbij gehad.

    Hier is het geld overigens in het huis gegaan, maar dat was ook waarvoor mijn ouders het voor mij gespaard hadden.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @Valhalla van die ID kan ik nog snappen maar van een rekeningafschrift? Bij mij gaan de haren recht overeind staan bij zoiets. Niemand heeft toch iets te maken met wat mijn andere vaste lasten zijn?

    @Roelien Dat rijbewijs vind ik ook hoor, het is gewoon voor als ze willen studeren of iets anders.

    @Jolanda Jij bent gelukkig slim geweest. Ik ben gewoon erg dom geweest om dat af te sluiten.

    @anoniem Ik ben er mee bezig maar iedere keer een stukje je kent dat wel maar ik denk vaak aan je! Kus hoor

    @Lottebees Gelukkig!

    @LLMM Waar moet ik opletten om wel de juiste afkoopsom te ontvangen ik doe het allen. Ik zit niet bij een compensatieregelaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oplichting neigt het naar, mijn ouders hadden in de jaren 60 voor mij ook zoiets afgesloten, vorig jaar kreeg ik uitbetaald 32 euro. Daar hebben ze 50 jaar voor betaald. Het is van de zotte.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Kijken jullie even op www.moneywise.nl. Daar staat heel veel info over hoe je van je woekrpolis afkomt.

    BeantwoordenVerwijderen