dinsdag 2 oktober 2018

Vrijdag zaterdag, zondag en maandag

Ik kom niet zo vaak bij drogisterij ketens. Het valt mij op dat de Lidl waar ik wekelijks kom veel moois heeft. Haargel ultra strong 0,99 cent, een beetje haarlak erover heen en het haar zit prima voor de jongens. Het aanbod van kleding was dit keer ook groot. Nu is het zo dat de supermarkt het meeste verdiend aan die grote bakken met meuk in het midden. Meestal stap ik niet in de val. Maar omdat ik verder nergens meer kom, heb ik daar laatst hele mooie katoenen witte tshirts voor de man gekocht voor 6 euro per 3 en voor jongste kocht ik een prachtig vestje van bio katoen voor het luttele bedrag van 9 euro. Afgelopen vrijdag dus. Dus ipv online het krvat te sponsoren (luiers ed) kocht ik goedkoop drogisterij artikelen. ( douchefris ed krijg ik zoek maar in de zoekbalk hoe dan, luierdoekjes zijn wasbaar) ik kocht voor dertig cent van die kleine reisflesjes met douchefris voor na het voetbaltrainen die kunnen ook weer nagevuld. Ik was er vrijdagavond en er was geen brood meer dat is jammer. Ik haal de fijnvolkoren broden voor 1 euro per stuk bij de Lidl. Groente en fruit zal ik nog eens bekijken. Ik koop voor gemiddeld 20 euro per week een heleboel van de markt en krijg ook altijd extra en geen verpakkingen dus ik weet niet wat goedkoper is dat zal ik eens uit moeten rekenen. Totaal was ik 99,30 kwijt.

Toen moest ik ook een cadeautje hebben. Ik probeer cadeautjes te kopen van spaarkaarten of cadeaubonnen of verzamel ze in mijn cadeautas het hele jaar door. 

Ik heb vrijdag voor 10 euro scharrelkipdijfilet en kippepootjes gekocht bij de poelier €9,90 op de markt. Ik kocht bij de groenteman dit keer voor 23 euro fruit en groente ik kreeg gratis een komkommer en 1 meloen. Ik heb van mijn verjaardagsgeld BPA vrije afwasbare knijpzakjes gekocht daar wil ik smoothies in gaan maken van fruit wat "net aan" is. 

Maandag moest onze jongste naar de kapper de kapper attendeerde mij op een kaartje dat we bij zijn geboorte hadden gekregen met een gratis knipbeurt. Dat was niet meer geldig want tot 1 jaar na uitgifte maar de kapper zie dat ze daar niet moeilijk over doen. Ik mocht het die dag nog brengen. Ik heb het gevonden in de doos met kaartjes en meteen gebracht. Van de besparing van 15 euro heb ik een paar schoentjes voor de beginnende loper gekocht van mplts inclusief verzendkosten van 8 euro gekocht. Van de week kreeg ik nog een zak met 3 winterjassen voor jongste van mijn buurvrouw.

Na de kapper zijn we naar de super gegaan voor brood 4 voor 6 euro was in de reclame en 4 keer 1 pond half om half gehakt in de reclame. We eten niet iedere dag vlees maar hier kan ik een aantal weken mee voorruit. 

We aten shoarma en aardappelblokjes uit de vriezer en appelmoes van gekregen appels en ijsbergsla aangemaakt met tomaat uit de tuin en gekregen komkommer.