dinsdag 16 oktober 2018

Maandag dinsdag en woensdag 15/16/17

Ik weet het, je mag niet klagen en om even lekker buiten te zitten is het heerlijk, naar het mag van mij wel stormen en regenen. Ik ben dan ook een uitgesproken herfst en winter mens. Vooral die vliegen in huis (we wonen bij het land waar koeien grazen en koeievlaaien liggen)
Ik heb dan ook niet zoveel tijd om buiten te zitten misschien wordt het dan anders. Al deden we de lunch en de koffie buiten in de zon.

Maandag kwam mijn vriendin M thee drinken. Ze bracht een eenpersoonsdekbed en een slaapzak met het dekbed eronder en de felblauwe slaapzak erover heen een prima kussen voor de tuinbank waarvan de zitting ietwat kapot is. Smiddags hebben we buiten geluncht. Jongste kreeg een boterham met appelstroop en hij at een trosje druiven. Ongelooflijk hoeveel trek dat mannetje heeft. Ondertussen heb ik de zolder half opgeruimd vanavond maar weer even verder. Ik gaf een doos tijdschriften, een tv een tasje weg via de weggeefhoek. Ik verkocht een ledikantje en een spijkerbroek winst 25 euro. Het ledikantje wilde voor meer niet verkopen en ik wil heel graag de ruimte terug op onze kamer nu jongste daar niet meer slaapt.  Ik gaf niets uit.
Op dinsdag scheen de zon weer dus ik heb heel veel gewassen en gedroogd.
Ik heb 55 cent uitgegeven bij de supermarkt voor koffiefilters en €2,95 voor goede veters voor de schoenen van man. Vriendin had mooie katoenen sokjes voor jongste gekocht en dat was €3,50.
Vandaag moet ik mijn creativiteit even gebruiken. We eten aardappels en zuurkool maar nog een andere groente voor de kinderen kopen die dat niet lusten. Het is vandaag ook gehaktdag bij de slager. Daar haal ik 700 gram. Ik heb nog wat Italiaans gehakt over daar kan ik nog 2 ballen van draaien en met de 200 gram kan ik ook nog 2 ballen van draaien. De pond gehakt is voor de macaroni morgen ik maak een grote pan daar kunnen we twee keer van eten. De blauwe bessen kreeg ik voor een zacht prijsje mee en daar stop ik iedere dag twee handjes van in de yoghurt voor mijzelf. Maar ze werden wel wat zacht dus heb ik de mooiste uitgezocht in de kleine snijmixer gedaan met een laag yoghurt en een peertje. Ik heb er kwarkjes van gemaakt voor de jongste. Voor de derde meng ik dat met wat dikkere yoghurt en wat coolbear of honing.
Vandaag dus de kosten voor het gehakt en voer voor de cavias. Morgen moet ik naar de stad en ik hoop dat ik nog genoeg geld op mijn ov heb. Ik wil echt zeker en vast onder de 500 euro blijven voor alle uitgaven. Morgen nog 1 week tot de nieuwe maand. En vrijdag begint hier de vakantie. Best een uitdaging met de hand op de knip😁