maandag 8 oktober 2018

Dinsdag woensdag donderdag

Nadat ik voor mijn gevoel ladingen was had opgehangen, en de kleine jongen een beetje op me heen dreutelde hoorde ik een klap. Hij was tegen de tuinbank gevallen en een wond in zijn wenkbrauw en veel bloed viel hem ten deel. De wond stopte met bloeden, toch vond ik het een nog wat groot gapend gat. Daarom smiddags naar de huisarts, gelukkig was dochter thuis gekomen, want de taxibus van zoontje kwam weer om drie uur. Taxichauffeur gebeld dat zus er zou zijn. Wachten met een drukke vermoeide dreumes in de wachtkamer is altijd ondanks of dankzij mijn ervaring een leuke uitdaging:-) gelukkig viel het uiteindelijk mee en konden er een paar pleistertjes op en zou de dragonder er niks van merken meer later. Pas vandaag donderdag ben ik even naar de winkel geweest. Vaatwaszout, 1 pond italiaans gehakt, en 1 tros budget bananen. Eerder deze week maakte ik vanalles uit de vriezer en de voorraadkast. 

Van de goedkope snacktomaatjes heb jk zongedroogde tomaatjes gemaakt. Daarna frikadel broodjes in de nog warme oven.

We plukten goudsbloemblaadjes; de kleine jongen plukte ook mee  ik droog de blaadjes en maak er dan goudsbloemzalf of olie van.

Van de laatste appels kookte ik appelmoes.en van 2 ons gehakt maakte ik kokos sambal gehakt van en draaide het in een wrappie. Vanavond bolognese saus en penne