donderdag 5 januari 2017

Bezigheden in de vakantie

De kinderen  zijn in de herfstvakantie wezen zwemmen in een mooi subtropisch zwembad. Helaas was een van de zwemvleugeltjes van ons zoontje kapot, en je mag daar niet zwemmen zonder bandjes. Helaas moesten we toen nieuwe kopen. Ze waren gelukkig maar 3€. Maar ik vind het zonde geld. Bij de kringloop koop ik ze voor een habbekrats. Maar die was niet open. Vandaag keek ik ook nog even en waren ze er niet.
Voor de rest, gingen we iedere dag naar het voetbalveldje.

Aan het begin van de week zijn we naar de hoofdstad van de provincie gegaan om wat kleding voor de jongste te kopen. Daarover later meer.

Vandaag gingen we naar de kringloop en kochten we voor 5€
 zoals je ziet, speelgoed ;-0 Oudste zocht een weekplanner uit, dat leek hem handig. Ik zocht een tupperware rasp, een senseo pad blikje, een leuk hartje met deksel, ik bewaar in die kleine bakjes losse kruiden. De bak met de potloden erop is al in gebruik. de bokshandschoenen zijn voor de jongens ;-) dochter is op tienertour naar een vriendinnetje, maar die zal van haar zakgeld ook wel wat leuks kopen.

Dan nog iets.
 foto van het web

Ze hebben er plenty van bij de kringloop, ze lekken niet en ik heb er nu twee van. Ik doe in de variant met het gele dekseltje cassis limonade en met de witte, oranje limonade en dat zet ik onderin de koelkast. Dan is het voor gebruik lekker koel. Wij hebben bijna nooit priklimonade in huis, en oudste zijn vrienden kijken eerst wel een beetje vreemd als zoon de kan tevoorschijn haalt. Maar drinken het zonder te morren. "Heb je geen cola?", Nee hebben we nooit."
Dat beteken niet dat ze altijd limonade drinken. Thee, koffie (oudste) melk en water wordt er hier heel veel gedronken. Ze zelf laten gieten doe ik niet, ik meet 75 cc af doe het in de kan en vul hem tot de rand. Even schudden ook voor gebruik. Is het limonade blik bijna leeg? Vul het blik met water en gooi dat in de kan. Limonade is dik en er blijft altijd wat plakken aan de binnenkant.
Ik gebruik ook wel ranja van raak of cool bear. Maar soms ook de blikken van de l.idl.

O ja en doe je ook nog mee aan de actie? klik