dinsdag 20 oktober 2015

Huishoudboekje van september

We vierden een verjaardag, hadden kinderen met te kleine kleren en kapotte fietsen.
Onder aan dit blad kun je zien wat de uitgaven aan boodschappen en andere posten is geweest.
Ik laat alleen het boodschappen geld staan, de rest van de posten schrijf ik over naar de spaarrekening. Als ik het geld nodig heb, maak ik het over naar de lopende rekening. Zie hier mijn budgettering klik


Boodschappen: €53,95 + €187,47+€221,50+€21,67=€466,57
Uit: €50,65 (subtropisch zwembad) en (uit) eten
kleding: €129,18
Verzorging: €32,83
Kringloop (kleding, stiften, speelgoed, broodbakjes, tupperware bakjes, wollen trui, appeltjes schaal, schoenen, vestje dochter, auto's, kwartet, wollen deken enz. €14,50+9=€23,50
Werkweek zoon €130
glazenwasser/goten reiniging €120


budget boodschappen is €450 erboven €466,57 In de praktijk blijkt het goed te werken dat we 1 keer per twee weken een goedkopere grote supermarkt bezoeken.
En de week daarna de supermarkt in het dorp. Bezuinigen zou denk ik nog wel kunnen. Ik moet dan niet meer de vijf broden die er doordeweek doorheen gaan bij de bakker kopen en het vlees niet bij de slager kopen. Ik moet deze maand nog iets beter op letten. Er was wel een verjaardag bij overigens.
Maar oudste zoon was ook vijf dagen niet thuis.

Uitje: Eens in de zoveel tijd doen we zoiets, het is nu herfstvakantie maar ik ga dan niet dergelijke uitjes doen. Dit waren de kosten voor het hele gezin met iets in het restaurant na de tijd.

Kringloop: Best een aardige post, maar het meeste was nodig. Ik heb nu weer goed sluitbare broodbakjes op voorraad. Ik heb er ook twee overhemden gekocht van manfield en gant prachtige kwaliteit. Voor man.

 een aantal aankopen van de kringloop

Kleding: Jongste zoontje: schoenen en winterjas/ ondergoed dochter (bh's en dergelijke) sneakers voor mij van marktplaats

Bijdrage werkweek: Daar schreef ik eerder over klik

Glazenwasser: Eens per anderhalf jaar wordt dit gedaan en betaald. De prijs is de laagste van alle offertes die ik heb aangevraagd in de buurt.

Tot zover, Nu is het nieuwe salaris er weer nieuwe ronde.