woensdag 4 juli 2012

Klein vriendje ging de wijde wereld in

Nog een kwartier dan kan ik het kleine vriendje weer ophalen maar eerst een blogje schrijven.

Het kleine vriendje had gistermiddag een vriendje te spelen. Dat jongetje heeft een prachtig loopfiets met een  plastic ding dat je aan kan zwengelen en dat daarna het geluid van een motor maakt. Ons zoontje vond dat natuurlijk het einde. Iedere keer leende hij de fiets van zijn vriend die op zijn beurt de "auto"van jongste vriendje nam. Zo gingen ze een aantal keer de straat op en neer. Dat wil zeggen over het trottoir. De straat is niet veilig. Even later kwam de postbode (het heet nu anders het is nu geloof ik een veredelde folderbezorger) die ik kende. Ze wou me wat vragen. En het vriendje ging in huis spelen en jongste vriendje ging weer de stoep langs. Totdat ik opzag en jongste vriendje leek van de aardbodem verdwenen. Ik snel vriendje achterop de fiets de buurt rond maar nergens zag ik hem. Eerst de route naar vrienden van ons, daarna richting andere vrienden. En jahoor daar was hij midden op de weg met blote voeten op de helft van de route. Ik was natuurlijk super blij hem te zien. Maar ik ben zo geschrokken dat het zeker tien jaar van mijn leven gekost heeft.
Jongste vriendje ging gisteravond zelf naar de wc om een plas te doen. Mijn zindelijkheids policy is. Geen..
Al onze kinderen gingen op een bepaald moment uit zichzelf meteen naar de wc. En zo ook jongste vriendje dus. Vanochtend wilde die zijn luier niet om naar de peuterschool. WE zullen zien!

Vanochtend is de oudste vriend weer naar school gefietst. Hij heeft sportdag gaat alleen heen vandaag zet zijn fiets in school gaat vervolgens met de trein terug. Morgen doet hij dan hetzelfde en gaat met de fiets weer terug. Het gaat hier vanmiddag onweren en het is wat mij betreft onwenselijk dat hij dan in de middle of nowhere fietst.

Nu nog een kostenbesparing klapper. Bij www.bonaparte.nl of com hebben ze uitverkoop tot 70 % ik heb daar een paar aardige dingen voor mijzelf onze dochter en een overhemd voor man besteld voor het luttele bedrag van minder dan vijftig euro. 'dat kan schelen en ze hebben kwalitatief goede kleding

Ik wens jullie weer een heerlijke dag!