maandag 30 maart 2015

Zoals Valhalla zou zeggen geen pokke

Een paar dagen wat sipjes geweest door allemaal verdriet in de omgeving en ook wel bij ons. Dan duurt het even voordat ik mijn zaakje weer op kan pakken en door kan gaan.  Ik ben niet meteen helemaal depri hoor maar gewoon verdrietig en dan heb ik even tijd nodig om te beseffen dat piekeren geen zin heeft. Pikerje net it komt dochs oars. In het Fries, vanochtend had ik er nog wat last van, zodat ik niet helemaal wist waar ik moest beginnen. Mijn vriendin belde net op dat moment om te vragen of ik meeging naar de A.crtion. Er even uit had ik zin in en ik had voor die winkel net een hele lijst. Ik heb geen auto dus ga eens in de 4 maanden naar die winkel ongeveer. Ik koop er schrijfartikelen, knutselspullen en dergelijke ook wel dingen voor de tuin. Natuurlijk alleen wat op de lijst staat en echt nodig is.
Voordat we vertrokken ruimde ik de ontbijtresten op en haalde een doek door de wc. Ik ruimde binnen een minuut de vaatwasser uit, en op de valreep stopte ik  een bont wasje in de machine, die ik net de wind heb gehangen om te drogen, het zonnetje schijnt hier uitbundig.
Het voordeel van weinig spullen is dat het ook zo weer netjes is. 
Bij de winkel hield ik me aan het lijstje maar kocht ook een rek voor op mijn fiets en een bak en een fietstas. Ik koop allerlei groente voor een prikkie langs de weg bij de volkstuintjes en op een fiets voor 70 euries kan dat er nog wel af:-) die fiets is verder uitstekend. 
Mijn humeur is weer beter mede door het gezellige koffiedrinken na de tijd.