woensdag 4 maart 2015

Creatief met een klein budget: De bovenverdieping opknappen

In de serie creatief met weinig. Voor een klein budget twee kamers opgeknapt. We hebben afgelopen winter deze twee kamers opgeknapt. Dat was wel nodig aangezien het veertien jaar geleden voor het laatst was.
De kwaliteit van mijn camera laat vooral in het donker wat te wensen over. Hieronder zien jullie de kamer van onze zoon. De muren zijn in de glasvlies behang geplakt. We hebben daarvoor een aantal rollen van marktplaats gehaald. Het was net genoeg voor deze kamer. €40 euro. De muurverf hadden we nog van het opknappen van de huiskamer. Die heeft mijn man gemengd. De kosten komen later bij de ouder slaapkamer terug. In deze kamer ligt de oude laminaatvloer nog.
 Als je de kamer binnenkomt, is dit het beeld. De TV is een oude van ons, het kastje heb ik ooit op mijn opleiding gemaakt. De computer is eigenlijk eigendom van de zaak. De overhemden die je aan de kapstok ziet hangen zijn van marktplaats en bedoeld voor gelegenheden zoals het kerstgala. Dit overhemd heb ik van marktplaats voor 6 euro exclusief verzendkosten. De stropdas komt van de plaatselijke kringloopwinkel voor 50 cent.De bureaustoel kocht zoon op een rommelmarkt voor 2,50
Het overhemd waar ik het net over had. Bovenop de kast staat een lamp die heeft zoon gekregen van mijn zusje haar vriend. Het bureau is een grote werktafel die we voor 15 euro kochten bij de kringloopwinkel.

Zoon slaapt op een twijfelaar, die hij zelf geverfd heeft met hoogglans. Het dekbed kreeg ik van mijn schoonmoeder die een nieuwe kreeg.
De kussentjes kocht ik ooit bij Kea.
 Ik kon het niet helemaal in de breedte erop krijgen maar deze ramen zijn mega groot 4 meter breed. Rolgordijnen zijn niet te betalen. En dan moeten in deze kamer ook nog verduisterende gordijnen hangen omdat dit aquarium in de zomer tot 40 graden op kan warmen. Ik vond een paar brede op marktplaats met een brandplekje in de zoom. Ik betaalde er toen ongeveer 40 euro voor. Ik heb niet de juiste haken, dus ik heb ze met klemmetjes bevestigd aan de rails. Dat moet nog eens anders.

Dan de ouderslaapkamer: Eerst de centen. We hadden een gift van 250 euro en hebben daar verf, en andere benodigdheden voor gekocht. Op onze slaapkamer moest de muur gerepareerd worden dat viel hier buiten en koste ongeveer tweehonderd euro. De laminaatvloer was 140 euro met een kortingsbon bij de bouwmarkt. Dit is de vaste kast in onze slaapkamer.

Dit bed is al 16 jaar oud we hebben dezelfde muurverf gebruikt. Man had wat teveel gemengd zodat we nu in alle kamers op de verdieping dezelfde kleur hebben.


 Dit is ons werkplekje thuis de tafel kreeg mijn man van een klant. De stoel is tijdelijk die hoort in de badkamer. Het is erg fijn om een plek te hebben om even rustig te werken, dan beneden in de woonkamer.
 Dit kastje heeft mijn man ooit voor onze keuken in ons vorige huis gemaakt. Liefst had ik hier niets gehad. Maar we moeten een printer vlakbij de werkplek hebben en de ordners moeten opgeborgen kunnen worden. Het krukje wat ik gebruik als nachtkastje heb ik uit de kringloopwinkel. De wekkerradio van de rommelmarkt.

Dit is ons uitzicht. En ook hier heb ik zonwerende gordijnen gekocht. Ik heb er 65 euro voor betaald van Marktplaats. De rail hing er al.
 Wat een mazzel een hardloper ziet het niet maar ze zijn eigenlijk een klein beetje te breed. ;-)

Dit was weer even een inkijkje in mijn bovenverdieping. Later zal ik eens een keer de kasten laten zien met onze kleding. Zoon gebruikt 2 planken voor kleding en 1 plank voor studieboeken. 
Ik gebruik 2 planken in de linkerkast. De helft is hangkast waar de overhemden van mijn man hangen. Dat komt later!

Zo wil ik laten zien dat je voor weinig tot ook mooi kunt wonen!