zondag 1 maart 2015

Wassen en drogen in de wind!

Afgelopen weken heb ik echt al wel een of twee dagen de was buiten kunnen drogen. Voor mij is dat altijd weer een teken van de lente..
Beddengoed aan de waslijn, verdeel het goed dan draait de wasmolen op volle kracht rond en is het beddengoed in no time droog.



Een wit wasje aan de lijn gewassen met eigengemaakte wasmiddel zelf wasmiddel maken of deze is ook heel ok! link maar dan met gewone soda. Dit is natuurlijk de gouwe ouwe klik
Er kunnen allerlei soorten etherische oliĆ«n bij gedaan worden. 

De was is hier een dagelijks terugkerend klusje, maar ik vind het in de lente en zomer het minste werk. Mijn systeem is de volgende: Als ik de kinderen naar school heb gebracht stop ik de was in de machine. De was is al gesorteerd daar gebruik is sortera bakken voor 2 kleine en twee grote. 
Als tegen 11 de was dan klaar is hang het aan de lijn. s middags vouw ik het bij het afhalen meteen weer op. Als ik meerdere wassen heb, dan zet ik voor het slapen gaan de wasmachine aan en kan ik het s ochtends ophangen.
Vanochtend heb ik het bed in onze kamer verschoont met deze halve storm waait het lekker droog. Er staat hier een straffe wind met een lekker zonnetje. 
Wij hebben een voordeel dat we achter uitkijken op het land waardoor de wind vrij spel heeft, mijn was is vlug droog.

De droger gebruik ik af en toe in de herfst en de winter. Nu het weer een beetje voorjaar begint te worden heb ik na de verjaardagen van de middelste en jongste zin in de grote voorjaarsschoonmaak!