maandag 16 maart 2015

Mooi weer en geslaagde verjaardagen.

Afgelopen weekend mocht ik met onze jongste meezwemmen tijdens de zwemles, de andere ouders mochten ook meezwemmen, dus het was een gezellige boel. Onze jongste zwemt in een klein groepje, en heeft een pakje aan met drijvers. Hij is in januari begonnen met zwemmen. De juf of meester zwemt ook mee met het groepje en het zwemmen wordt spelenderwijs aangeleerd. Het groepje bestaat uit 4 kinderen. In het bad zijn drie groepjes aan het zwemmen, in het andere groepje zwemt een vriendin haar zoontje, Mijn man moest werken zodat ik met haar mee reed. De lessen kosten €45 euro per 5 keer en ze duren een uur en zijn op zaterdag. Het was zaterdag wat bewolkt weer, maar zoontje heeft de hele dag met buurtkinderen in de hut gespeeld. de hut is een takkenbos met een kleed erover heen in een gemeente bosje 3 huizenblokken verderop. Ze hebben de hele dag gegraven, opgeruimd en fantasie spelletjes gedaan. 
Onze oudste moest s ochtends voetballen en s middags werken bij de A.ction. Hij moet daar vakken villen en was al 2 keer extra ingevallen. Hij heeft dan een trui aan, een inklok apparaatje en een stanleymesje om de dozen te openen. Nou was het toeval dat hij zijn klokje al een tijdje kwijt was. Vorige week we ik met een opruim ronde  bezig door de kast in de kamer en daar vond ik hem tot groot plezier van zoon. Zo zie je dat zo nu en dan weer even door je geminimaliseerde kast kan helpen.
Dochter had een slaapfeestje zodat ik mij zaterdag nog kon wijden aan mijn beroemde appeltaartcake. 

Dit is mijn recept:

Schil ongeveer een kilo liefst oude appels in kleine stukjes en roer er rozijnen door, kaneel en suiker. 
Weeg 250 Gr. Bloem 150 gram suiker af en doe het in de beslagkom. Doe vervolgens 3 eieren bij en smelt 200 gram boter in de magnetron. Meng alles doorelkaar met de mixer of in de keukenmachine. Vet zo nodig een springvorm in of neem een siliconen. Doe de deeg erin en strooi het appelmengsel erover druk het appelmengsel stevig in het deeg. Zet de taart 30 minuten in een oven van 200 graden, niet voorverwarmen, doe er na het bakken voor de smaak nog wat amandelschaafsel overheen.