dinsdag 19 juli 2016

Even bijpraten

Ik moet hier even bijpraten. de vakantie is nu alweer een paar dagen oud. Helaas had ik weer wat een tegenslag met betrekking tot mijn herstel. Ik had me ook best wel druk gemaakt.
De laatste weken voor de vakantie zijn ook best druk natuurlijk. Maar ik wilde op alle plekken hebben gepoetst, eindejaars cadeautjes voor de juffen van de jongste einde school gesprekken enzovoorts.

Ik heb een boel fotos gemaakt om maar niets te vergeten. Helemaal gratis en super leuk, op het plein in ons dorp werd een feest gegeven ter ere van het 35 jaars bestaan van de culturele stichting.
(Als ik de foto's van mijn telefoon naar mijn laptop getransporteerd krijg :-)
Jongste werd geschminkt als spiderman. Zo'n uitje hoeft niet duur te zijn. Bepaal van te voren wat je wilt uitgeven aan drankjes bijvoorbeeld. Ik heb zelf 1 spa rood gedronken, en we hebben een ijsje voor zoon gehaald. Dat kon ook bij de supermarkt die open was. Vaak genoeg neem ik bij dit soort uitjes pakjes drinken/flesjes water/ schroefdop bekers met ranja mee en stop wat maria kaakjes of volkoren kaakjes in een papieren zakje in mijn tas.

Toen moesten de kinderen nog 4 dagen naar school. Wat betreft de jongste wat de middelbare scholieren betreft die waren al lang weer klaar. En luierden al wat.
Wat wij belangrijk vinden is dat er wel een soort van ritme en regelmaat in de dag moet zijn.
Vandaar dat ik de regels voor de vakantie op de groepsapp heb gezet ;-) De oudste twee van 17 en 14 hebben ook beide een baantje dus ze zijn ook vaak niet aan het luieren. Daarom appte ik de regels even in de groepsapp.

Anders helpen ze ook vaak maar dan kijken we gewoon hoe het uitkomt en wie er is om bijvoorbeeld tafel te dekken.
Degene die corvee heeft weet dat door de naam op het picto bord. Het picto bord is voor jongste daar staat een dagdeel aan pictos op, om voor hem de dag begrijpelijk te houden. Daarom zijn voor ons vaste tijden van eten en drinken ook erg belangrijk.

Vorige week was zoals gezegd de laatste schoolweek. De juf van jongste ( zit op een speciale basisschool) heeft veel voor ons gedaan. Ze krijgt een baby en ik maakte een mooie kraammand. Ik had daarvoor bedacht wat ik daaraan wilde besteden. Zoiets heb ik ook al vaak gemaakt met dingen die ik in de kadotas had en opgespaard bij de kringloop. Ik had bedacht wat ik ervoor wilde besteden en kocht een mand bij de x.enos die zoon zelf heeft beschilderd. Een pak luiers en babydoekjes ( a.ction/w.ibra) en een mutsje met romper. Omdat ik deze kleine potjes had gekregen, waar je natuurlijk heel goed kleine glazen potjes met dekseltjes kunt hergebruiken. Met thee en een label. Wij drinken vaker koffie ;-) Dus ik heb gewoon mijn thee doorgezocht en vier fijne smaakjes bijelkaar gezocht. Zoontje vond het heel moeilijk om alles te geven. Maar hij heeft het toch gedaan.
Afgelopen donderdagmiddag mochten de ouders de kinderen zelf ophalen. Voor mij een reis met het OV en dus voor zoontje ook toen hij terug meeging. Er was een eindejaarsmarkt met muntjes, kinderen verkochten spulletjes op het plein. De opbrengst was voor DORCAS. We kochten een boek voor één oranje muntje een wild boek voor twintig cent. Het was alleen nog een hele sjouw om alles bij het station te krijgen. Van de SBO school naar het station is nog even lopen.





De labels kwamen uit de bak met 50% bij de x.enos, de kleine potjes had ik eerder gekregen die kwamen ook bij de x.enos vandaan. Dat kan ook met kleine andere potjes.

En toen was het vakantie. Lekker bijkomen.

Maar eerst een verjaardag te vieren. Onze zoon werd vorige week 17 jaar, hij had een feestje met vrienden. Dat kan ook best low budget maar daar zal ik later over bloggen beloofd!