zaterdag 25 april 2015

De vrijdag

Omdat ik aan het begin van deze week pret had, koffie drinken met vriendinnetjes (tijd voor mezelf ;-)) Moest ik vrijdag in huis nog wel even aan de bak. Ik stofzoog de trap en nam hem in zijn geheel keurig af. Ondertussen stopte ik de sjaals/wanten en ander winter gerei in de wasmachine. De jassen durf ik nog niet op te ruimen met de weersvoorspellingen. Ik zet een kop koffie en dronk hem lekker op in de zon. En o wee wat irriteerde ik mij aan de helft van de moestuinbak die ik nog niet onkruidvrij had kunnen maken.
Na de koffie alles gezogen, en daarna de dweil erdoor heen. Er kwam modder af dus het was weer nodig. Op vrijdag is de puf er wel een beetje uit.
Ik haalde zoontje van school waar hij de koningsspelen had meegemaakt. We waren samen bij de lunch en ik had een croissantje en een hard broodje gehaald. S avonds gingen we nassi eten.
Ik nam zilvervlies rijst, cassave, atjar tjampoer en een groente pakket met 35% korting.
Na afrekenen bleek dat de korting op het groentenpakket niet was verrekend. Ik weer naar de klantenservice. En natuurlijk snijd ik zelf maar ik dacht zomaar dat ik er niet veel zin in had na een middagje een energiek vriendje van jongste te spelen.
En dat bleek ook, het vriendje ging ervandoor op zijn fietsje..... Wij erachteraan rennen. Dan zijn twee uren lang.. Dat zorgde ervoor dat ik na half vier languit op de bank ging liggen.
Toen ik opkeek zag ik jongste fietsen met zijn spiderman muts op en zijn koningsspelen t shirt..
Vandaag heb ik nog wat wied werk in de voortuin gedaan, maar nu is het weekend!