zondag 9 december 2012

Besparen op de vaste lasten en een acceptgiro?

Hatseflats en dat is ook weer geregeld. 26,75 bespaard op de zorgverzekering.
En het grappige is dat we ook nog uitgebreider verzekerd zijn.
Eerst heb ik de zorgvergelijkers van de consumentenbond en independer.nl gedaan.

Toen ben ik naar de site van de zorgverzekeraar aanbieder gegaan en heb vervolgens dezelfde verzekering als uitgezocht bij de vergelijkingssite ingevoerd.
Zoals klik ook al schreef in haar blogje en in een eerdere reactie bij mij, ben ik ook naar Energiek gegaan. Het was bij independer de tweede optie voor mij. Er moet namelijk wat aan mijn gebit gedaan worden een kies is afgebroken. Dat is een duur grapje dus daar heb ik mij extra aanvullend voor verzekerd. Mijn verstandskiezen wil ik volgend jaar ook perse laten trekken ik heb er veel last van. Ik heb mijn eigen risico ook opgeschroefd. Ik kom nooit bij een huisarts alleen met de kinderen. Voor mijn man heb ik een uitgebreid fysio programma nodig en voor zoon orthodonthie. Grappig genoeg kwamen we daar bij onze oude verzekeraar uit. Maar wel een ander soort dan geoffreerd, en de online versie. Nogmaals overstappen leverde ons ook nog een korting op. 
Vorig jaar hadden we een minder uitgebreide verzekering maar wel duurder.

Dat hebben we dus alweer verdiend. Nu ga ik door met de andere verzekeringen. 
Wij hebben een woonpakket. (opstal,WA en inboedel) 2 overlijdensverzekeringen. kosten 3,97  en 5.35 voor man. Stamt nog uit het gulden tijdperk en is zo goedkoop omdat we er vroeg mee begonnen zijn. Dan hebben we een levensverzekering is gekoppeld aan de Hypotheek (kom ik later in een blogje nog op terug) en een zorgverzekering. Ik zie alleen bij het woonpakket dat we dat kunnen versoberen daar betalen we nu 36,75 voor dat kan goedkoper en daar ga ik nu eerst mee bezig. Dan komen stap voor stap de andere vaste lasten aan de beurt. 
Ik ben nu bezig in het boek hypotheekvrij (gewonnen bij haar ! Jolanda). De Schrijver Gerhard Hormann schrijft daarin dat het overzichtelijk is al je vaste lasten (behalve de hypotheek, energie/ gas) via een acceptgiro te betalen. Ik zelf ben ook van mening dat dit verstandig is. Je weet precies wanneer allen binnenkomt en wordt nog kritischer denk ik ;). 

Wat vinden jullie van het betalen met de acceptgiro?