maandag 9 november 2015

Afscheid en rommelig in mijn hoofd

Ik dacht ineens midden in de troep, ik voel sterk de behoefte om te bloggen, en zo geschiedde het na een veel te lange tijd.
Het is hier in huis rommelig, maar dat klopt wel aardig met hoe ik mij voel momenteel. Twee weken geleden is de jongste aangenomen (tijdelijk) op een school voor speciaal basisonderwijs. En vandaag is hij voor het eerst heen. Hij heeft de hele nacht niet geslapen van de spanning.
Ik voel mij zelf ook gespannen. Wij hebben hem wel met een gerust hart achtergelaten. Morgen gaat hij voor het eerst met een taxibus.
Ik moet mij vandaag maar even zetten tot poetsen, ik heb maar bedacht dat het de beste remedie is voor rusteloos gedenk. Ik denk dat ik maar een flinke lijst ga maken van wat ik wil doen, want ik wil persé de zolderverdieping opruimen voor sinterklaas. Gewoon doen, en een flinke schop onder mijn achterste is de beste remedie voor melancholisch depressief voor mij uit zitten staren.

Qua uitgaven gaat het redelijk, maar we hebben wel veel extra uitgaven gehad op het gebied van kleding en hobby en kado's het kan het allemaal wel hebben, maar ik moet wel weer even de teugels aantrekken want er moet niet een te groot gat in de buffer komen natuurlijk.
En de sinterklaasuitgaven komen er ook nog aan. Ik kocht als extra uitgave ook een extra hoes voor bij mijn ektorp bank gewoon van marktplaats, leek nog als nieuw. Het is een witte, maar dat kan ik lekker in de was stoppen als het vies wordt, bovendien heb ik de andere hoes nog.
Bij de kringloop ben ik deze maand op zoek geweest naar broodbakjes/ lege flessen/ en afsluitbare kleinere bakjes. Ik vond heel veel tupperware twee grote afsluitbare bekers, een klein bakje voor een appel en een groter bakje. Verder kocht ik nog een goede afsluitbare waterfles. klik
Ik besteed nu wat extra tijd aan de lunches ;-) (later meer) of klik hier!

Afgelopen vrijdag nam de jongste dus afscheid van de basisschool, het was bedoeld als afscheidscadeautje, dus niet wat we met gewone verjaardagen trakteren.
Ik sprak met de juf af dat ze twee dingen in de klas mochten opeten en de rest mee naar huis namen.


Traktaties in een kadodoosje van #flyingtiger lieveheersbeestje van de Hema, minion chocolaatje van de xenos peperkoekmannetje zelf gemaakt van zanddeeg en icing pen, minicakejes met een snor prikker.:

Er zat een minicupcakeje (zelf gemaakt) met een snor prikkertje in een minion chocolaatje en een lieveheersbeestje met een thee zakje met draakjes thee (piramide) en een peperkoekmannetje met icing en strooisel uit de uitverkoop bak bij de bio winkel. ik heb wel alles van witte bloem gebakken met suiker dus niet zo heel correct ;-)



Voor de juffen een theeglas met chocolaatjes en verschillende soorten kruidenthee uit de een zakjes thee uit de trommel.Het gedichtje komt van pinterest. De kartonnen bakjes heb ik voor een heel klein beetje geld gekocht bijde F.Lying Tiger ook de prikkertjes komen daarvandaan. De chocolaatjes bij de x.enos en de h.ema. Dit keer is het allemaal wat duurder geworden dan anders want ik probeer het meestal erg goedkoop te doen. klik of klik

Deze week komen er weer meer berichtjes uit rollen, want ik kreeg een enorme prikkelende vraag van een vrouw die overwoog te stoppen met werken, ik had daar vervolgens zo'n leuk en open gesprek mee dat ik daar later deze week op terug wil komen.

Fijne maandag (wasdag?)

9 opmerkingen:

  1. Wat heb je er een werk van gemaakt! En dat gedichtje, krijg bijna tranen in mijn ogen. Ook hoop op een frisse start voor je mannetje op een plek waar hij wel begrepen wordt (en zijn ouders ook).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Och Helena ik hoop het ook zo, zoveel kindjes met autisme en het is zo moeilijk een goede plek te vinden waar hij zichzelf kan zijn. Ik ben wel toe aan een beetje rust in mijn hoofd.

      Verwijderen
    2. In Nederland zaten bij jongste zoon, in een klas van 28 kinderen, 5 kinderen met een diagnose (vreselijk woord) in autistisch spectrum (adhd, pddnos en asperger), met 1 juf voor de klas. Het klinkt zo mooi allemaal samen leren en spelen zoals in de 'maatschappij' . Ik heb al een paar leerkrachten overspannen zien raken om het allemaal maar rond te krijgen. Komt er een vervanger, nou dan weet je het vaak wel, moeten alle kinderen weer wennen en de kleerkracht. Ze zijn er niet voor opgeleid om aangepast onderwijs te geven, zeker niet een grote groep. De scores moeten ook gehaald en de programma's afgewerkt. Ik heb met ze te doen.Dan zijn er nog de kinderen die ondergesneeuwd raken doordat alle aandacht gaat naar orde houden.
      En dan de ouders onderling over de kinderen, bah! Ik word er verdrietig van als ik er weer aan denk.
      Ik zeg niet dat het niet kan werken, ik ben geen expert, maar ik heb gewoon niet zulke goede ervaringen. Daarom hoop ik op een 'veilig' plekje voor je mannetje.

      Verwijderen
  2. Flink bezig geweest! En hopelijk wordt het inderdaad een mooie frisse start vor zoon! Dat zal voor iedereen veel rust geven, denk ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat zijn jullie mooi en bewust bezig met deze stap. Ik kende het gedichtje, maar krijg er nu toch bijna tranen van in mijn ogen, het raakt me nu je het voor je zoon hebt gebruikt. In je hoofd kan alles.. wat willen ze dat zelf ook graag hè?

    Ik hoop dat hij straks zijn plekje gaat vinden, ik denk dat het fijn en goed voor hem zal zijn. Ken veel kinderen die het zoveel beter hebben gekregen als ze eenmaal op de plek zitten, waar ze mogen zijn zoals ze zijn. En dan is er weer ruimte om te leven en te groeien, ipv dat je kind zich alleen maar staande moet zien te houden. Ik heb dat ook bij onze zoon gezien en ben blij dat we indertijd de overstap hebben gemaakt.

    Sterkte met alles en ik hoop dat het voor jullie allemaal rust gaat geven.
    Liefs, Jessica

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke traktatie. En ik hoop dat je zoon het leuk gaat vinden op zijn nieuwe school.
    En ja vandaag wassen, niet omdat het wasdag is maar omdat de mand vol is. Volle mand is wassen hier.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jazeker! De derde was zit er al weer in ;o)

    Ben benieuwd naar het fijne gesprek en het volgende blog.

    Fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jullie zoon veel succes op de nieuwe school , het is toch altijd weer spannend . En leuk de tractatie's

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke traktatie heb je er van gemaakt! Hopelijk heeft je zoon het naar zijn zin op de nieuwe school. Mijn middelste zoon is dit jaar ook op het speciaal onderwijs begonnen .

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen