woensdag 11 november 2015

eerst maar weer eens zen en boodschappen

Hartkloppingen een opgejaagd gevoel mijn kleine man op de speciale (basis) school, hoe zal het gaan, gaat het lukken? Zoveel vragen. En eigenlijk mijn hart breekt als ik het kleine menneke met zijn bruine ogen achterin de bus op een verhoger zie zitten. Vrolijk zwaaiend, dat dan weer wel. Er komt me weinig meer dan de basis dingen uit de handen, maar ja who cares? Volgende week maar weer een betere week. Gelukkig is het mannetje vanmiddag, donderdag en vrijdag vrij.
Kan ie bijtanken. Ik krijg ook wel aardig wat vragen over hem hoe of wat. Ik moet eerst zelf even weer zen worden en wellicht dat ik er gewoon een blog over ga maken. Al was het alleen maar om wat te klankborden.

Maar nu, vandaag gewoon de bedden, opmaken een sopje door de badkamer halen de was ophangen en opruimen, en dan lekker een boek. Totdat mijn kleine man weer thuis komt.
En natuurlijk vergeet ik onze grote kinderen niet. Die zijn ook lief en begripvol en dol op hun broertje. En vinden het ook allemaal erg spannend. Nu moet het ritme er eerst in slijpen. Dat duurt eerst even.

Dan boodschappen! Daar wilde ik een stukje over tikken. Onze zoon is nu vakkenvuller in de plaatselijke supermarkt. En daardoor krijgen wij voor iedere week een kortingsbon van 10% En met alle aanbiedingen had ik afgelopen weekend voor de hele week boodschappen gedaan voor €70 euro. Ik ga dit eerst iedere week maar eens aanhouden en eens in de zoveel tijd boodschappen doen bij de L.idl of de Aldi. Ik ben benieuwd hoe dit zich verhoudt naar mijn boodschappen budget.

Gooien jullie je boodschappen beleid weleens om?

11 opmerkingen:

  1. Spannend, alles rondom je kleine ventje! En super van die boodschappen! Ik gooi het niet echt vaak radicaal om, maar let de ene keer wel meer op het budget dan de andere keer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zenuwslopende tijd moet het zijn. Wat goed dat je tijd neemt om een boek te lezen.

    Ik gooi mijn boodschappenbeleid wel eens om. Niet vaak, maar vaker dan ik zelf denk. Vooral doordat ik er wel eens over blog, kan ik van mezelf teruglezen hoe het boodschappenbeleid zich aanpast bij de situatie van het huishouden. Nu zit ik bijvoorbeeld in de fase dat ik boodschappen aan huis laat bezorgen. Ene leverancier brengt biologische groente en fruit en de a.h. brengt de houdbare voorraad.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kan me je gevoel helemaal voorstellen. Maar het zal vast snel wennen voor beiden. Leuk voor je zoon en voor jullie!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een hele week boodschappen voor 70 euro vind ik erg goed gedaan.
    Ik begrijp dat je met heel veel spanningen zit rondom je zoontje. Hopelijk valt alles snel in de plooi en voelt je zoontje zich goed op zijn nieuwe school. Gelukkig kan hij nu enkele dagen bijkomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. boodschappen doen wij helemaal biologisch en over kleien man zou ik niet inzitten hoor, laat hem lekker zijn gang gaan, blij zijn en leven in het nu, wat heerlijk dat de basisdingen je zo blij kunnen maken, dat is erg gezond, volg dit filmpje maar even voor je gemoedsrust, zal je zien dat je zorgen maken om je menneke je te veel energie gaat kosten en dat hij er wel komt hoor, geniet ervan liefs marion xxx https://www.youtube.com/watch?v=eoXG3__vL8A

    BeantwoordenVerwijderen
  6. de link kan je kopiëren en dan op google plakken en dan kom je uit bij de amish deel 1, jonge lui uit engeland gaan naar Amerika om daar te leven met de amish, erg interessant en niet zweverig of zo, gewoon lekker even genieten met de voetjes omhoog en een kopje thee, liefs marion xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Spannend je zoon naar een andere school. Hij is nog jong en hij zal zich zeker snel aanpassen aan de nieuwe situatie.
    Onze zoon ging toen hij 14 was naar een speciale school. Achteraf was het allemaal niet nodig geweest maar hij was zo happy op die school. Hij is van een nauwelijks pratende puber naar een heel andere puber getransformeerd. Nu is hij een jongvolwassene met een baan en veel vrienden. Die speciale school heeft hem zoveel goed gedaan.
    Ik hoop dat dit bij jouw zoon ook het geval is.

    Wat boodschappen betreft, folders doornemen, briefje maken met de aanbiedingen. We hebben altijd een briefje in de keuken liggen waar producten opstaan die echt op zijn. Iedere huisgenoot schrijft op al hij het laatste pakt. Werkt prima.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Spannend zo'n nieuwe school. Mijn ervaringen met speciaal onderwijs zijn in ieder geval positief.

    Leuk dat je andere zoon een baantje heeft. Ik stimuleer dit ook altijd erg bij mijn kinderen.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik weet nog dat er bij ons één met een busje naar school ging , o wat vonden we dat moeilijk om het kind weg te zien gaan . Maar het ging goed en op school genoot het. Voor die tijd ging het naar een buurtschooltje. Dus ik begrijp je zo goed , maar het blijft een hele overgang en omschakeling , ook omdat je kind gauw een stempel op krijgt als het met een busje naar school gaat. Wat leuk dat je zoon een baantje heeft , zo leren ze al heel jong van alles. Ik kijk altijd wat er in de aanbieding is en daar baseer ik mijn boodschappenlijstje op , maar het gebeurt ook dat als ik in de winkel ben er dingen in de aanbieding zijn die ik dan gewoon mee neem.Of het geen in de reclamefolder staat is er op dat moment niet is gebeurt soms ook. Hier in Roemenië hebben we o.a ook een lidl dus ideaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk blogje! ik zag u via andere blogster, zo gaat dat in blogland, ik volg meestal blogjes
    die hebben dezelfde hobby's als ik, ik kijk naar om hier te bezoeken, groetjes ❤️‍

    BeantwoordenVerwijderen