woensdag 6 augustus 2014

Boodschappen

Het boodschappenbudget moet naar boven worden bijgesteld. De kinderen groeien behoorlijk hard en eten ook goed. Daarom heb ik even een lijst gemaakt van dingen die ik koop.
Ik kom nu nooit uit met mijn budget van €450 euro dat komt ook voornamelijk door dingen die ik moet bijhalen. Of geen uitgekiend weekmenu heb. Daarbij is mijn voorraad geslonken waardoor ik niet kan teruggrijpen. Verder koop ik veel meer groente op het moment om te blancheren en in te vriezen. Dit , om juist mijn voorraad weer wat op te bouwen. Het plan is om alles heel goed bij te houden en te kijken wat beter kan. Ik ben tot onderstaande lijst gekomen.
Natuurlijk zijn dit niet boodschappen die ik iedere week koop. En ook sommige dingen waarvan ik nog veel van op voorraad heb.

A.ldi

Biologisch sap
Biologische Jam
pindakaas

L.idl

afbakbroodjes
melk
koffiemelk
volkoren beschuiten
koffiefilters
koffie
rietsuiker'
hagelslag
fruit
knoflook
soepgroente (afgeprijsd)
krieltjes
roomkaas
kaas
komijnekaas
roomboter
kauwgom
zoute stokjes
noten
limonade
appelsap troebel
sinaasappelsap fair trade
1 fles sinas
flesjes cola
Beter leven vlees
gesneden Beter Leven of biologisch
volle yoghurt
vruchtenyoghurt
slagroom
keukenrol
toiletpapier
vuilniszakken
batterijen
appelmoes
tomatenpuree
gezeefde tomaten
mayonaise
tomatenketchup
curry
friet
vruchtenijsjes
Spaghetti Bio
Pasta
Vleesvervanger
vuilniszakken

"Gewone supermarkt"

Wasmiddel (maak ook zelf)
afwasmiddel
clipper thee
kruiden
tortilla
rijst

Bioboer

honing
bouillonblokjes
gedroogde peulvruchten
ecover bleek
verzorgingsproducten
boekweitmeel
rozijnen
kruiden
diksap

Groentekraampjes aan de weg of eigen teelt
groente Bonen/spitskool/wortelen/uien/aardappelen/sla e/d
aardbeien

eieren bij de biologische kippenboer

Bakker
Brood

Slager
biologische kip
gehakt

Visboer
Vis


Een eerste blik zegt al dat ik vaker afgeprijsd bio vlees moet kopen bij de gewone supermarkt, daarvoor moet ik vaker even om het "hoekje"kijken.
Ik heb al een tijd niet meer de zwakte om impulsief dingen te kopen, maar heb een enorme hekel aan boodschappen doen.

De komende weken zal ik alles opschrijven en kijken of ik teveel heb gekocht, of iets overbodige luxe was.

Heb jij je boodschappenbudget al een wat bijgesteld?