zaterdag 23 augustus 2014

No sugar

Ik dronk al nooit suiker in mijn koffie of thee, we aten geen pakjes en zakjes. Maar toch at ik suiker, in een cakeje of als in een boterham met hagelslag.
Maar sinds meer dan een week eet ik dat allemaal niet meer. In ieder geval geen gewone suiker, ik eet drie stuks fruit op een dag en gewoon goed warm eten groente/rijst/pasta en vlees en volle producten.
De lichamelijke reacties zijn wel behoorlijk, ik heb de hele week griep achtige verschijnselen gehad steken in de spieren en wat koorts, vandaag eindigde ik met een kneiter van een migraine aanval.
Het is wel even de vraag of dit allemaal komt van het niet eten van suiker.
Heeft iemand van jullie ook lichmelijke reacties gehad op het niet eten van suiker?





7 opmerkingen:

  1. ja hoor, heel herkenbaar. Je bent aan het afkicken. Geen nood, duurt niet lang meer. En later wordt het andersom: als ik nu wel eens iets met suiker eet, krijg ik dan hoofdpijn en word erg moe....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Knap zeg, ik zou het wel willen. Maar pas na de zwangerschap. Nu verander ik even niets aan mijn dieet. Succes met ontwennen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel herkenbaar, duurt even maar dan opeens is het gewoon weg en ben je blij dat je gestopt bent met al die geraffineerde suikertroep :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. er heerst wel vanalles. mn kids waren ook wat ziek vandeweek, maar licht gelukkig. en man vannacht enorme koortsaanvallen/koud zweet/koude koorts ofzo. neit getempt, maar hij voelde ijskoud, en wisselend enorm warm en zweten en dan weer enorm koud... en wij zijn niet gestopt met suiker eten... enhoor veel mensen over ziek/beetje ziek... hoop iig dat het snel weer voorbij gaat!! en dat jeje beter gaat voelen zonder suiker! knap hoor! ikvind het nog net te moeilijk met kids en opvangkids in huis en een man die niet van de pakjes en zakjes af wil omdat het lekkerder is dan zelfgemaakt... :p

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat apart dat je zulke verschijnselen krijgt. Is je lichaam dan aan het afkicken of zo? Ik gebruik niet veel suiker, maar wel in de koffie bijvoorbeeld.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. idd afkicken Nicole. Ongemerkt krijg je heel veel binnen. Niet eens alleen het suikerklontje via de koffie dat je er zelf in doet maar vooral in vleeswaren, mayo, ketchup, zoet beleg, brood, crackers, beschuit, mosterd, frisdrank
      Daarmee stoppen kan zorgen voor ontwenningsverschijnselen zoals hoofdpijn, trillen, misselijk, overgeven, humeurig, spierpijn....

      Verwijderen
  6. Suiker is echt funest voor je lichaam. Ik las laatst ergens dat wij tegenwoordig op 7-jarige leeftijd net zoveel suiker hebben binnen gekregen als vroeger in heel ons leven! Producten zonder suiker zoals suikervrije koekjes etc. zijn vaak wel duurder maar je eet er weer minder van omdat het sneller een verzadigd gevoel geeft. Wij schrijven er ook regelmatig over op www.budgi.nl.

    BeantwoordenVerwijderen