dinsdag 27 maart 2012

Bestelling bij de bioboer

Ik doe het een keer per maand bestellen bij de bio boer De groente is heel vers en lekker en alles wordt met een druk op de knop bij je thuis bezorgd. Maar niet alleen groente ook fruit, beleg voor op brood, diksappen of huishoudelijke spullen. Omdat je wel bezorgkosten moet betalen is het alleen lonend om dit niet iedere week te doen maar eens per maand.
Bekijk bovenstaande website maar eens het kan best zijn dat er vlakbij jou in de buurt ook een vaneigenerf is!

Bestel jij je (bio) groente ook online?

6 opmerkingen:

  1. Ik heb altijd achterdocht als ik dergelijke dingen lees. Waar haal je nu op dit moment tomaten van eigen erf? Hier vlakbij 14 km rijden zit ook zo'n eigen erf winkel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ja wij ook in belgie en het afhaalpunt is in een huis op vijf minuten van het mijne de producten zijn meestal van de streek heerlijke verse melk en faire trade producten kun je ook bestellen
    vriendelijke groet Jezebelle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik dacht dat de tomaten uit een koude kas kwamen, maar zo eens nadenkend vraag ik me af of het toch niet een verwarmde kas is. (en hoe dan?)

    Maar goed, altijd 100 keer beter dan de bio tomaten uit Israel van de supermarkt.

    Bij de bezorgkosten denk ik altijd maar dat ik er zelf niet voor om kan rijden. Al die kraakverse, heerlijke, biologische dingetjes... Dan moet ik heel Zeeland door.

    krijg morgen weer mijn spulletjes, twee tomaten, komkommer, appels, prei, ui, noem maar op en alles uit de regio en onbespoten. Nomnom!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Johanna De tomaten worden in de koude kas gekweekt. Hier precies acht kilometer vandaan. Alles is bio en uit de regio. In het seizoen haal ik het van de tuinderij twee straten verder. Dat is niet bio wel traditioneel en regionaal en betaalbaar.

    @Jezebelle Ok daar heb je dat dus ook! Wat goed.

    @Valhalla Dit is uit de koude kas maar ze hebben op die boerderij ook een kas die verwarmd wordt met pallethout ofzo? Ik weet dat ik er was, het allemaal heel correct vond.. grinnik Ik eet meestal niet tomaten in de winter, ik heb zo n mega oogst dat ik ze gewoon invries of weck. En anders gezeefde. Ik koop veel in een keer en ook wel in pot groente. Fruit moet ik regionaal bijhalen. MAar ik vind het ideaal op vrijdag komen er drie kratten binnen. En dan heb ik een tijd genoeg. Ik heb nu overigens ook bio melk gehaald. Wij willen afstappen van de reguliere melk.

    @vlijtig liesje Ik snap het het is soms ook duurder maar uien en aardappelen zijn op een paar dubbeltes even duur dan regulier. En sommige dingen zijn inderdaad duurder. Ik haal ook wel dingen regulier soms melk bij de reguliere boer die een fantastisch bedrijf heeft of bij de tuinder die op ouderwetse manier zijn sperciebonen teelt

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nee. Wij hopen op een goede oogst ;o)

    BeantwoordenVerwijderen