donderdag 15 maart 2012

Feest en repareren

Mijn elektronische weegschaal was kapot. Het was een handig nauwkeurige weegschaal en ik  baalde ervan dat het ding kapot was. Mijn man bekeek wat er kapot was. Het bleek de batterijhouder te zijn. Hij sloopte hem uit een brandmelder die kapot was en nu doet mijn weegschaal het weer.

Verder hadden we feest. Het kamertje is af en ik moet zeggen dat ze er erg blij mee was.
De kosten: Bed inclusief matras 50 euro. 2 grijze plastic balkon bakken 4,99 per stuk. Spiegel 3 euro klamboe 2,50 Kosten 65,50 euro. Budget 100
Het opknappen van het kamertje was vooral een kwestie van kijken wat er nog in het schuurtje stond.
Haar TV kastje komt uit de schuur die heb ik licht opgeschuurd en het blad wit geschilderd.
Het bureautje bestaat uit een grote houten plank met daaronder ijzeren steunen geschroefd. De ijzeren steunen lagen in de schuur. Het prijsstickertje stond er nog op 3,78 per stuk. Ze kreeg een houten stoel bij die al vanaf 1996 met ons mee verhuist. Met masking tape (action 1 euro) Maakte ik een lijst op de muur waar ik de plaatjes van haar moodboard in plakte. Ze had uit talloze woonbladen uitgeknipt wat ze leuk vond.
De spiegel was van i.kea en is erg groot. Ik heb hem opgeschuurd en opnieuw geschilderd weer met de hoogglans gebroken wit. Het is echt prachtig geworden.

TIP Ren nooit naar een kluswinkel voordat je in je eigen schuur hebt gekeken. Ik was verbaasd dat we zoveel spullen nog hadden. Als je naar de kluswinkel gaat neem je meestal allemaal sjijt mee die je helemaal niet nodig hebt.

Het was dus een week van rennen en vliegen om haar kamer klaar te hebben. Volgende week ga ik voorzaaien voor de moestuin. De lente begint Ik ruik het!