maandag 26 maart 2012

Kiezen tussen twee kwaden

Het vlierbessen tonicum geprobeerd, de azijn sokken van de gulle aarde, toch maar een klein beetje paracetamol, eigenlijk hielpen alleen de azijn sokken even.
Maar ons klein vriendje van net 3 bleef ziek. En niet een beetje ziek nee soms meer dan 40 graden koorts.
Vannacht heb ik naast de kleine man geslapen. Nou ja wat heet slapen hij had zoveel pijn dat hij iedere keer weer wakker was. Het was zijn oor begreep ik wel. Toen vanochtend de huisartsen praktijk maar gebeld en ik kon meteen langs komen. Met een blik in de computer bleek dat wij niet vaak een consult aanvroegen voor onszelf of de kinderen, de assistente schamperde daarom dat er dan waarschijnlijk wel wat aan de hand was. En we konden prompt twintig minuutjes later langs komen.
Toen kwam het volgende spannende deel van de expeditie. Hoe krijg ik dat kleine mannetje op de fiets bij de dokter. Gelukkig is het heerlijk weer. De sjaal en de muts maar op en snel fietsen maar.
Bij de dokter wilde vriendje niet naar binnen en greep mijn haar. Hij had het niet in zijn hoofd. Toch heb ik hem mee kunnen krijgen. Bij de arts deed hij meteen zijn shirt omhoog de dokter moest zijn hartje toch luisteren?
Nee hij moest alleen in het oor kijken. En dat bleek inderdaad een oorontsteking te zijn
Antibioticum.. Nou ja het is niet anders hij kan het zelf niet overwinnen.
Dit is zijn tweede kuur in zijn hele leven. Gelukkig heeft ie de andere ziektes kunnen overwinnen. Maar dit ging gewoon niet lukken. En hij had zoveel pijn hij huilde hartverscheurend als hij in zijn bedje lag. MEt pijn in mijn hart..

Hij slaapt nu, ik hoop dat hij wat bijtankt en vanmiddag weer wat kan drinken.
Helemaal niet leuk zieke kinderen.

Wat is jouw mening over Antibiotica? (nee niet in kip maar als medicijn?)

17 opmerkingen:

  1. Als het echt( met een vette streep eronder) nodig is, heb ik er niks op tegen.
    In dit geval kon het toch niet anders, je had alles al geprobeerd.
    Heel veel sterkte met je manneke, hoop dat hij snel weer opknapt. Met dit weer is het altijd oppassen. Scherpe koude wind.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je kunt er niet altijd omheen. Je hebt het beste gedaan met andere middelen, maar het mocht niet baten. Nu maar hopen dat hij snel opknapt!
    Beterschap!

    Groet Kopka

    BeantwoordenVerwijderen
  3. soms kan het niet anders.

    zolang je er spaarzaam mee omgaat ( zoals jij ) en niet voor elke verkoudheid/keelontsteking naar de dokter rent is het wel te overzien

    beterschap gwenst

    BeantwoordenVerwijderen
  4. soms kan het niet anders.

    zolang je er spaarzaam mee omgaat ( zoals jij ) en niet voor elke verkoudheid/keelontsteking naar de dokter rent is het wel te overzien

    beterschap gwenst

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi, wij hebben aan het begin van de winter een antibiotica kuur gegeven voor een enkele oorontsteking bij beide meisjes. Een week na de kuur weer ziek, dubbele oorontsteking. Dan zijn we naar de homeopaat geweest. Hij gaf mercurius in korreltjes en mangaan-koper in druppeltjes. Beide meisjes hebben geen oorontstekingen meer gehad!
    Dit is onze ervaring, vanuit het oogpunt dat mijn ouders bij mezelf, broer en zus buisjes in de oren hebben vervangen door homeopathie en dat wij nooit geen oorontsteking meer gehad hebben. Daardoor zijn wij ook op de homeopaat overgestapt en het is heel goed uitgedraaid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Beterschap!

    Ik probeer het eerst altijd zelf, lukt dat niet, dan heb je niet zoveel keus. Dan ben ik altijd blij dat het er is.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @Dank voor beterschap en jullie inzichten.

    @Nena Ik zal preventief eens naar de homeopaat gaan.

    Overigens alle ziekte enzo behandel ik met middeltjes vanuit de natuur. (vaak via de Gulle Aarde) het is nu even niet anders. Mijn ervaring met de oudste is dat hij ook vaak oorontsteking had maar eroverheen gegroeid is.
    Wat wel een saillant detail is jongste is deze winter nog maar 1 keer ziek geweest en dat is nu

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel veel beterschap voor het mannetje. Oorpijn is zo vervelend he :( Zo rechtop mogelijk slapen en wat olie in het hoor kunnen helpen bij wat mildere oorpijn. Ik weet niet wat ik zou doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Beterschap hoor, met je zoontje! En tsja, soms moet je wat, dus dan maar antibiotica...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een goede arts geeft niet gauw antibiotica..
    Het is een anti-bacterieel middel en helpt dus niet bij virussen (zoals griep en verkoudheid).
    Mijn dochter heeft veel blaasontstekingen gehad, allerlei huismiddeltjes hielpen niet. Dan liever antibiotica, dan een nierbekkenontsteking....

    BeantwoordenVerwijderen
  11. @eefje JA precies het is een goede arts en hij had gewoon te lang koorts

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een echte oorontsteking doet zo'n pijn, dan kun je niet anders. Onze beide kinderen hebben toen ze klein waren veel oorpijn gehad, maar het zat er altijd tegenaan. Onze arts gaf dan geen antibiotica, want dan hielp het niet meer als het echt nodig was zei hij. Goede artsen geven echt maar spaarzaam antibiotica dus jouw ventje zal het echt nodig hebben gehad. Als iedereen er zo mee om ging als jij, dan hadden we die antibiotica-resistentie ook niet gekregen. Goed gedaan!
    En heel veel beterschap voor de kleine man!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. AB is prima hoor, je red er namelijk levens mee.....
    (natuurlijk niet bij elk wissewasje, maar dat doen de huisartsen toch ook al lang niet meer)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Als het echt nodig is moet je het gewoon nemen.
    Mijn dochter is nu 5 en heeft nog nooit een kuur gehad, maar neefjes een nichtjes krijgen er soms wel een paar per jaar.
    Ik vind het ook niet nodig om met elk dingetje naar de dokter te rennen, ze worden er alleen maar sterker van als hun lichaam zelf moet vechten.
    Maar wat ik al zei als het niet anders kan, gewoon dan.
    Beterschap voor je kleine mannetje, je hart breekt he als je ziet dat ze pijn hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Als het nodig is moet het gewoon. Onze dochter (3 jaar) heeft in januari een kuur gehad voor oor- en keelontsteking (waar we ook al een maand mee aan het doorlopen waren). En 3 weken terug had ze blaasontsteking, dus helaas weer een kuur. Helaas was ze afgelopen week alweer ziek. Huisarts wilde weer antibiotica geven, maar preventief. Dat heb ik dus geweigerd. Nu een bloedonderzoek om te kijken of er niet iets anders aan de hand is en dan doelgericht behandelen.
    Dus hier geven ze wel "zomaar" een kuurtje.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. @jolanda Nee hij heeft er nu twee gehad in zijn leven en die eerste toen hij net een jaar was.

    @Sillie Onze arts vond het inderdaad het allerbeste om antibiotica te geven omdat hij te lang te hog koorts had.

    @genoeg inderdaad mijn hart brak ook en je kan niets doen alleen er voor ze zijn en dat heb ik dan maar gedaan.Het is zo zielig
    @Wallie Nee dan is het beter om het niet te doen Als ze dat spul als preventief gaan gebruiken dan ben je niet goed bezig denk ik.
    Het is een paardenmiddel

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Antibiotica is geen paardenmiddel. Alleen het breedspectrum AB is dat. Je hebt ook smalspectrum AB, dat betekent dat het veel specifieker werkt; voornamelijk in het oor of in een borst (bijv bij borstontsteking als je moedermelk geeft).
    Antibiotica spaarzaam gebruiken is het verstandigst, is het niet nodig, dan is het niet nodig. Als je mannetje zoveel pijn heeft is het wel nodig.
    Het is geen morfine of chemokeur ofzo!
    Ik ben van mening dat AB zelf niet slecht is, maar dat je het wel slecht kunt gebruiken. Spaarzaam gebruiken dus en de volledige kuur afmaken (kuren niet afmaken verhoogt naast dat de bacteriën weer terug kunnen groeien, ook de kans dat ze resistent worden tegen die AB).

    Mijn dochter neemt elke dag 2x AB. Niet voor een ontsteking, maar om de jeuk te verlichten die je gratis en voor niets bij een leveraandoening krijgt. Het is een smalspectrum AB tegen tuberculose (ja echt), die blijkbaar jeuk verlicht. Go figure...

    BeantwoordenVerwijderen