maandag 20 augustus 2018

Algemeen variabel budget afgelopen maand

♡De financiele is bijna voorbij en ik had voor deze maand mijn budget bijgesteld. Het budget zijn boodschappen, kleding, kapper, uitjes en cadeaus. Ik had mijn budget deze maand op 700 euro gezet. Ik moest  een eigen bijdrage voor de taxi betalen van onze zoon van €312 euro
En een tandartsrekening van over de 100 euro. In deze maand kregen we 1 keer een mantelzorgcompliment van 75 euro, mijn man krijgt hem ook de brief is binnen maar het bedrag nog niet dus dat wordt hopelijk een meevaller voor volgende maand. De bedragen doe ik in een potje voor de extra kosten die we hebben voor zoon. Nog een meevaller was de 30%die we terug hebben gekregen voor dochter haar reiskosten. Het jaarabbonement is 1040 per jaar en ik betaal dat in 10 termijnen. Voor het jaar 2017/2018 kreeg ik 30% terug van de gemeente nadat ik dit heb moeten aanvragen, dat is dus toegewezen en vandaar de teruggave. Uiteindelijk kon ik de twee rekeningen dus tegen elkaar afstrepen.

Zoals gezegd had ik het algemeen budget vastgesteld op 700 euro. Het is wellicht niet relevant maar een gezin met 3 kinderen heeft volgens geldende richtlijnen van de voedselbank in onze gemeente met dit besteedbare bedrag (voeding, kleding, dieren,cadeautjes) recht op ondersteuning van de voedselbank of tenminste: ze mogen daar een aanvraag voor doen. Dit geldt niet voor ons, in principe kunnen we meer besteden. Of hebben we meer te besteden.

Het NIBUD becijferd dat een gezin als het onze €22,84 per dag zou moeten uitgeven aan eten, dat is €685,20 per maand als je uitgaat van een maand met 30 dagen.
een budget van 700 inclusief alles zou dus al vrij krap zijn.

Verheugd te melden dat ik vandaag heb uitgerekend dat ik 540 euro heb uitgegeven in totaal. Gesmokkeld heb ik wel een klein beetje. Ik heb mijn verkoop potje gebruikt voor een uitje naar een kunstmarkt en een bbq thuis en 1 tje op de camping waar onze zoon werkt en waar wij dus acte presence gaven.